Matematik med möjligheter

Matematik med möjligheter

Louise Wramner Ylva Svensson Eva-Stina Källgården

Bokverkstan Förlag 2012-08.
ISBN 9789187139024

Matematik med möjligheter är en handledningsmaterial i matematik. Handledningen består huvudsakligen av aktiviteter i form av spel, som kopplas till den nya kursplanen i Lgrs 11 med betoning på det centrala innehållet i matematik för grundsärskolan åk 1-6. Övningarna i pärmen är också lämpliga att användas inom särskild utbildning för vuxna på grundläggande nivå (SKOLFS 2012:19). Varje blad i pärmen utgår från ett spel eller en laboration, där matematiktankarna får möjlighet att växa fram hos eleven under handledning av en pedagogisk ledare. Talbegrepp och talskrivning byggs på detta sätt upp via en för eleven konkret situation till olika abstrakta begrepp i matematik. I materialet ingår våra vanliga familjespel ofta i förenklad form, exempelvis: ?Fia med knuff.?Plockepinn.?Yatzy. Det ska vara både till nytta och nöje att spela tillsammans i matematikens värld.Författare till materialet är:Eva-Stina Källgården, lärarutbildare i matematik och matematikdidaktik på alla stadier i skolsystemet. Ylva Svensson, specialpedagog med erfarenhet av undervisning av elever med rörelsehinder, koncentrationsstörningar och långsam inlärning. Louise Wramner, speciallärare med erfarenhet från alla stadier på grundsärskolan, gymnasiesärskolan och särvux.Till materialet hör kopieringsunderlag, webbåtkomst. Vid köp skickas ett mail med inloggningsuppgifterna. Mailet skickas till den adress som uppgavs vid beställningen. Adress till inloggningssidan är www.pedagogiskabokhyllan.seDet skickas alltid både student och lärarinloggning. Vissa läromedel, tex kopieringsunderlag innehåller inget studentmaterial och då är studenthyllan tom.Vid framtida köp av andra läromedel som distribueras via pedagogiskabokhyllan används samma inloggningar. Förvara därför inloggningsuppgifterna på ett sådant sättatt alla berörda lärare på skolan har åtkomst till dessa

Matematik med möjligheter

Matematik med möjligheter Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Matematik med möjligheter Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.