Förlagets beskrivning
Lärare behöver olika typer av stöd för att hantera matematikämnets komplexitet och bedriva en rik och effektiv matematikundervisning. Det vanligaste stödet för planering och genomförande av matematikundervisning är att använda sig av ett läromedel. Det övergripande syftet med boken är att ge blivande och verksamma lärare kunskaper och verktyg för att kunna utläsa och förstå potentialen i de matematikläromedel de använder, eller kommer att använda. Boken är indelad i tre delar: * Första delen ger en kort bakgrund som beskriver vad forskning säger om läromedelsanvändning i matematikundervisning. * Del två beskriver designprinciper för lärarpedagogiska lärarhandledningar och vilka viktiga matematiklärarkunskaper som dessa designprinciper kan utveckla. * Den tredje delen ger förslag på hur man kan använda kunskaper om designprinciperna och lärarkunskaper för att förstå och utvärdera läromedel. Boken är intressant för alla som på något sätt kommer i kontakt med läromedel i matematik och/eller forskning om detta ämne
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Lärare lär av läromedel
Bokrecensioner » Lärare lär av läromedel - Att första, utvärdera och utvecklas av läromedel i matematik
|
|
|
|
|
|
|