Tips! Jämför butikernas bokpriser och spara pengar!
Bokrecensioner
 
Lateral Marknadsföring: Nya sätt att finna omvälvande idéer   

Lateral Marknadsföring: Nya sätt att finna omvälvande idéer


Philip Kotler Fernando Trias de Bes

Inbunden. Pagina förlags AB 2003-12.
ISBN 9789172411104
Hitta bokens lägsta pris







Förlagets beskrivning

Nya vägar för att hitta banbrytande ideer!

Philip Kotler, modern marknadsförings "grå eminens", har i denna bok slagit sig ihop med Fernando Trias de Bes och beskriver en förnyelse av marknadsföring i dessa tider med knivskarp konkurrens. Boken är delvis en manual och delvis en brainstorming-guide.

Lateral marknadsföring är ett nytt sätt att tänka i en stenhård och mycket segmenterad marknad där kunderna blir mer och mer immuna mot annonsernas budskap. Lateral marknadsföring kompletterar traditionell marknadsföring genom att hitta alternativa vägar för att utveckla produkter, hitta nya kundgrupper för existerande produkter och kunna använda produkterna på ett helt annat sätt än tidigare.

Ett exempel är att istället för att komma med en ny typ av blöja så skapar man en blöja för äldre barn. Ett annat exempel är tabletterna som inte längre bara kan bota huvudvärk och sätta ner febern, utan nu även kan förebygga hjärtattacker.

Ur innehållet:
Utvecklingen av marknader och konkurrensens dynamik . Styrka och svagheter i traditionellt marknadsföringstänkande . Innovationer som kommer inifrån en given marknad - det vanligaste sättet att skapa innovationer . Innovationer som kommer utifrån en given marknad - ett alternativt sätt att skapa innovationer . Behovet att komplettera vertikal marknadsföring med lateral marknadsföring . Definiera den laterala marknadsföringsprocessen . Lateral marknadsföring på marknadsföringsnivå . Lateral marknadsföring på produktnivå . Lateral marknadsföring på blandad marknadsföringsnivå . Genomföra lateral marknadsföring


Översatt av:
Richard Gustafsson



Fler böcker av författarna

Liknande böcker

Recensioner

Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!



Recensera boken

Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.

Lateral Marknadsföring: Nya sätt att finna omvälvande idéer



Ditt betyg:  1 2 3 4 5

Skriv in en rubrik för din recension (minst 2 ord):



Skriv in din recension i utrymmet nedan (max 1000 ord):



Recensionens språk: 

Ditt namn (Valfritt):



Din e-postadress (visas ej, används endast för verifiering):







Lateral Marknadsföring: Nya sätt att finna omvälvande idéer Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Lateral Marknadsföring: Nya sätt att finna omvälvande idéer Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.







Bokrecensioner » Lateral Marknadsföring: Nya sätt att finna omvälvande idéer
Lateral Marknadsföring: Nya sätt att finna omvälvande idéer
Lateral Marknadsföring: Nya sätt att finna omvälvande idéer
  
Kategorier

Barn & ungdom

Databöcker

Deckare

Ekonomi & affärer

Filosofi & religion

Geografi & geologi

Hem & hushåll

Historia

Hobby & fritid

Kultur

Medicin & hälsa

Naturvetenskap

Psykologi & pedagogik

Samhälle & politik

Skönlitteratur

Språk

Uppslagsverk & ordböcker





Bokrecensioner | Hjälp & support | Om oss


Bokrecensioner Boganmeldelser Bokanmeldelser Kirja-arvostelut Critiques de Livres Buchrezensionen Critica Literaria Book reviews Book reviews Recensioni di Libri Boekrecensies Critica de Libros
Bokrecensioner