Förlagets beskrivning
Nya vägar för att hitta banbrytande ideer!
Philip Kotler, modern marknadsförings "grå eminens", har i denna bok slagit sig ihop med Fernando Trias de Bes och beskriver en förnyelse av marknadsföring i dessa tider med knivskarp konkurrens. Boken är delvis en manual och delvis en brainstorming-guide.
Lateral marknadsföring är ett nytt sätt att tänka i en stenhård och mycket segmenterad marknad där kunderna blir mer och mer immuna mot annonsernas budskap. Lateral marknadsföring kompletterar traditionell marknadsföring genom att hitta alternativa vägar för att utveckla produkter, hitta nya kundgrupper för existerande produkter och kunna använda produkterna på ett helt annat sätt än tidigare.
Ett exempel är att istället för att komma med en ny typ av blöja så skapar man en blöja för äldre barn. Ett annat exempel är tabletterna som inte längre bara kan bota huvudvärk och sätta ner febern, utan nu även kan förebygga hjärtattacker.
Ur innehållet:
Utvecklingen av marknader och konkurrensens dynamik . Styrka och svagheter i traditionellt marknadsföringstänkande . Innovationer som kommer inifrån en given marknad - det vanligaste sättet att skapa innovationer . Innovationer som kommer utifrån en given marknad - ett alternativt sätt att skapa innovationer . Behovet att komplettera vertikal marknadsföring med lateral marknadsföring . Definiera den laterala marknadsföringsprocessen . Lateral marknadsföring på marknadsföringsnivå . Lateral marknadsföring på produktnivå . Lateral marknadsföring på blandad marknadsföringsnivå . Genomföra lateral marknadsföring
Översatt av:
Richard Gustafsson
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Lateral Marknadsföring: Nya sätt att finna omvälvande idéer
Bokrecensioner » Lateral Marknadsföring: Nya sätt att finna omvälvande idéer
|
|
|
|
|
|
|