Elise & hennes vänner : på resan genom tonåren

Karin Wiberg

Inbunden. Discover & Disclose AB 2023-04-01.
ISBN 9789152763124

Följ med Elise & hennes vänner på en resa genom olika stadier av uppväxten, där de utforskar menscykeln och dess hormoner - från spädbarn till tonåring. Upptäck uppsving och nedgång i den hormonella livscykeln och de känslor som följer med varje steg. Denna engagerande och informativa berättelse, med charmiga illustrationer, är perfekt för att introducera barn till ämnet hormoner och kvinnans reproduktiva livscykel. Värdefull läsning för barn, föräldrar och pedagoger! "Elise & hennes vänner är en fantastisk bok som på ett lättförståeligt sätt förklarar den kvinnliga fysiologin för unga läsare. Boken är väl strukturerad och innehåller en uppsättning karaktärer som representerar olika hormoner och processer i kroppen. Karin Wibergs sätt att beskriva kroppens utveckling och menstruationscykeln på ett så enkelt och begripligt sätt gör det lätt för unga läsare att förstå vad som händer i deras egen kropp. Vi tror att denna bok kommer att vara ett ovärderligt verktyg för föräldrar och lärare för att förklara menstruationscykeln och kvinnlig fysiologi för unga läsare på ett lättförståeligt sätt. Boken är också rekommenderad av läkare, vilket ytterligare förstärker dess värde som en utbildningsresurs. Vi rekommenderar denna bok starkt till alla som vill lära sig mer om kroppen och dess processer." - En redaktör "Elise & hennes vänner är en fantastisk bok som gör det enkelt för barn att lära sig om menstruationscykeln och förändringarna som sker i deras kroppar. Det är en viktig bok som hjälper till att minska stigmat kring ämnet och främjar förståelse och acceptans för kvinnlig fysiologi." - En barnläkare "Boken är en fantastisk introduktion till menstruationscykeln och hjälper till att förklara ämnet på ett enkelt och positivt sätt. Jag tyckte att det var en bra bok att läsa med min dotter för att hjälpa henne att förstå de förändringar som sker i hennes kropp." - En förälder "Jag använde boken som en del av min undervisning om kvinnlig reproduktiv hälsa och det var ett användbart verktyg för att lära ut ämnet till eleverna. Boken är välbalanserad och informativ, samtidigt som den är lätt att förstå för barn." - En lärare "Boken var rolig och informativ och jag lärde mig om de förändringar som sker i min kropp. Jag tyckte om att läsa om Elises vänner Ester, Polly och Mandy och hur de hjälpte henne att känna olika känslor." - En liten flicka

Fler böcker av Karin Wiberg

Elise & hennes vänner

Elise & hennes vänner : på resan genom tonåren Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.