Förlagets beskrivning
Mer än 17 000 ex sålda!
Evert Gummessons Relationsmarknadsföring: Från 4P till 30R har sålt i mer än 17 000 ex bara i Sverige. Boken är nyskapande och har blivit en kultbok bland marknadsförare. Philip Kotler lovordar den. Det gör också Svenska Civilekonomföreningens tidskrift och många andra. Nu finns boken i en tredje, betydligt omarbetad upplaga.
RM gör entré i det nya millenniet och Internetåldern som ett modernt alternativ till traditionell amerikansk marketing management. Den tredje upplagan fångar också de senaste årens utveckling inom CRM och one-to-one. E-business och e-relationen har fått ökat utrymme. Aktuella exempel och referenser har tillkommit.
Boken främsta styrka ligger i att den ger en helhetsbild och sätter in RM i hela företagets management. Den beaktar alla typer av marknadsföring – business-to-consumer, business-to-business, tjänster och service – och kopplar RM till organisation och redovisning. Nätverken spelar en central roll, all marknadsföring sker i nätverk av relationer i vilka parterna interagerar. Därför beaktas inte bara relationer till kunder utan också relationer till egna leverantörer, konkurrenter, myndigheter, media, personal, ägare, konsulter m fl. Även betydelsen av företagets sociala relationer betonas.
– Ett mycket viktigt mål för mig är att beskriva och förklara vad som rör sig i tiden, utan att bländas av hypade irrbloss, säger författaren.
Fler böcker av Evert Gummesson
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Relationsmarknadsföring
Bokrecensioner » Relationsmarknadsföring : från 4 P till 30 R
|
|
|
|
|
|
|