Förlagets beskrivning
Utvecklingen inom relationsmarknadsföring (RM) går med rasande fart. I denna reviderade upplaga har aktuella exempel, begrepp, modeller och referenser tillförts. Författaren sätter de traditionella 4P:na (produkt, pris, påverkan och plats) mot 30 relationer - de 30R:en - vilka ett företag måste beakta i sin marknadsföring, bl a "moderrelationen" leverantör-kund; relationen till den månghövdade kunden; relationen mellan kunden och "marknadsföraren på deltid" sociala nätverk; elektroniska relationer och relationer till kunden som medlem.
Många nyskapande begrepp introduceras: mega- och nanorelatoner, parasocial relationer, alliansmarknad, marknadföringsjämvikt m fl. Boken kopplar RM till utvecklingen av imaginära organsitioner vilka alltmer ersätter det hirearkiska och välavgränsande företaget. Vidare behandlas ett antal centrala frågor: Varför skall relationer stå i centrum för marknadsföringen? Kan man mäta Return och Relationships (ROR)? Vilka konsekvenser får RM förmarknadsplanering? För konkurrensen?
Fler böcker av Evert Gummesson
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Relationsmarknadsföring
Bokrecensioner » Relationsmarknadsföring : från 4 P till 30 R
|
|
|
|
|
|
|