Förlagets beskrivning
Vad följer i kölvattnet av relationsmarknadsföringen, CRM och one-to-one? Och varför har dessa ansatser inte alltid blivit så framgångsrika i praktiken som man hoppats på? I sin nya bok bygger Gummesson vidare på erfarenheter från marknadsföringens praktik och teori, och ställer one-to-one marketing mot many-to-many marketing. Det senare är ett marknadsföringsbegrepp för dagens nätverksekonomi. Vår förståelse för nätverk i marknadsföringen är bara i begynnelsen. Författaren uppmanar läsaren att ta på sig ”nätverksglasögonen”.
Many-to-Many Marketing är en fristående fortsättning på Gummessons förra bok, klassikern Relationsmarknadsföring: Från 4P till 30R. Där stod relationer i centrum, här står nätverk i centrum. Boken riktar sig till alla som vill se marknadsföringens verklighet i vitögat, som vågar ta nya grepp.
Innehållet i korthet:
* Se upp med de förenklade lösningarna
* Lär dig att se och förstå nätverk
* All marknadsföring hänger ihop
* Gör dina informella organisationer till formella
Evert Gummesson är professor i företagsekonomi vid Stockholm universitet; författare, konsult, föredragshållare och en av de viktigaste bidragsgivarna till den moderna marknadsföringens utveckling.
Fler böcker av Evert Gummesson
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Many-to-many marketing
Bokrecensioner » Many-to-many marketing : från one-to-one till many-to-many i nätverksekonom
|
|
|
|
|
|
|