Självläkarguiden

Självläkarguiden

Sanna Ehdin Anandala

Inbunden. Bladh by Bladh 2017-04-15.
ISBN 9789187371851

Boken vänder sig både till de som vill bli piggare, vitalare, få mer energi och till de som fått en diagnos av något slag. Idag får till exempel varannan människa en cancerdiagnos, men sjukvården ger inga kost- och näringsråd alls. Syftet med Självläkarguiden är att uppmuntra till ändrad livsstil genom utbildning och ge konkreta program för dessa livsstilsändringar och vilka produkter som kan hjälpa. Man ska få redskap och inspiration för att konkret ta tag i sin hälsa, och här finns program som även fungerar utmärkt i grupp eftersom gruppstödet kan ge mångdubbelt bättre resultat! Vårt stora kraftcenter magen Vi har hela 80 procent av kroppens immunförsvar i mag-tarmregionen, därför bör man alltid börja där om man blir sjuk. Samt i förebyggande syfte göra detox och stärka tarmen ett par gånger per år. Följande tas upp i boken: De fem F:en som gör oss sjuka: Förstoppning, Försurning, Förstelning, Fetma/frosseri och Förbittring. Samt vad man kan göra åt det. Detoxprogram med örter, olika tillskott, tarmsköljning. Rätt andning är viktigt för kroppens funktion. Huden är kroppens största organ, rensa med läkande och stimulerande detox-bad. Tankarnas kraft: ett intränat negativt/begränsande tänkande kan vara lika illa som att ta små doser gift Happy Heart-metoden ett lätt och enkelt sätt att vända allt till positivt i kroppen en förutsättning för att det autonoma, självgående nervsystemet ska kunna göra och hålla oss friska. All lämna den s.k. Smärtkroppen och gå över till Lyckokroppen, det tillstånd som vi fungerar bäst i. Powermaten som gör oss friskare och smalare genom att motverka inflammation och främja de friska, stärkande självläkande krafterna. Hormonell balans med bioidentiska hormoner och rätt kost. Det finns även flera program för bättre hälsa och högre energi/välmående: Detoxprogram: helgdetox, 3-veckorsdetox, 12-veckorsdetox alla väl utprövade under mer än tio års tid. En vecka till vitalitet om man redan mår bra men vill bli lite piggare, smalare och komma igång med träningen. Tio år yngre på 8 veckor: programmet hjälper till att kickstarta en livsstilsförändring som inkluderar en startvecka med halvfasta och daglig träning (omställning av kroppsbarometern) och tillskott som minskar inflammation (svullnad) och ökar förbränningen. Därefter följer man ett kost-, närings och träningsprogram med även hjärtcentrerad träning för att nå maximalt positivt resultat och bestående effekt. OM FÖRFATTAREN Dr Sanna, Sanna Ehdin Anandala, är hälsopionjären som haft enorma framgångar med sina böcker, nu senast med Nya Självläkande människan som snart sålt i 15 000 exemplar i inbunden utgåva. Hon är immunolog och en uppskattad föreläsare som samlat erfarenhet från 12 års biomedicinsk forskning och 25 års studier i självläkning och helhetshälsa till sin unika helhetssyn. Hennes 13 böcker har sålt i över en miljon exemplar i tio länder, hon har föreläst för över 100 000 personer, röstades fram som Sveriges bästa hälsoblogg år 2011 och 2012 och når 200-300 000 personer varje vecka via sociala media

Fler böcker av Sanna Ehdin Anandala

Självläkarguiden

Självläkarguiden Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.