Förlagets beskrivning
I den här boken presenteras en rad nya perspektiv på det systematiska kvalitetsarbetet i förskolan. Boken behandlar följande områden: - Vad systematiskt kvalitetsarbete innebär i förskolan - En historisk tillbakablick på hur utvärdering och bedömning av kvalitet vuxit fram och förändrats över tid - Systematiskt kvalitetsarbete med barnet i centrum - från arbetslag till huvudman - Att öppna upp för prövande av begreppet flerstämmig kvalitet i förskolan - Pedagogisk dokumentation som en del i ett systematiskt kvalitetsarbete - Det lärande samtalets betydelse i systematiskt kvalitetsarbete - Pedagogiska relationer - kvalitetens brännpunkt - Föräldrasamarbete och föräldradeltagande - två teman i det systematiska kvalitetsarbetet Läs mer Boken vänder sig till blivande och verksamma förskollärare, barnskötare, rektorer och huvudmän. Den kan med behållning också läsas av andra som är intresserade av förskolefrågor. I boken medverkar såväl yngre som mer erfarna forskare inom förskolans område: Linn Eckeskog, Christian Eidevald, Ingela Elfström, Sven Persson, Ingegerd Tallberg Broman, Ann-Christine Vallberg Roth, Elisabeth Åsén Nordström och Gunnar Åsén. Om författarna Bokens redaktör, Gunnar Åsén, är professor emeritus i didaktik vid Stockholms universitet och har i cirka 40 år forskat om olika förskolefrågor. Han har medverkat i flera statliga utredningar och utvärderingar, bland annat som projektledare för Skolverkets båda nationella utvärderingar av förskolan
Fler böcker av Gunnar Åsén
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Perspektiv på systematiskt kvalitetsarbete i förskolan
Bokrecensioner » Perspektiv på systematiskt kvalitetsarbete i förskolan
|
|
|
|
|
|
|