Förlagets beskrivning
Boken ger en samlad bild av forskningen kring centrala frågor inom svensk förskola idag. Boken behandlar en rad kunskapsområden: - Svensk förskola i ett internationellt perspektiv - Vad som kännetecknar undervisning i förskolan - Lekens respektive omsorgens betydelse - Likvärdighet inom förskolan - Förskollärarprofessionen och dess förutsättningar - Verksamhetsutveckling genom kollegialt lärande - Digitaliserat lärande - Förskolebarns lärande om hållbar utveckling Läs mer Boken vänder sig till blivande och verksamma förskollärare, barnskötare, rektorer och huvudmän. Den kan med behållning också läsas av andra som är intresserade av förskolefrågor. Om författarna Gunnar Åsén är professor emeritus i didaktik vid Stockholms universitet och har i närmare 40 år forskat om olika förskolefrågor. Han har medverkat i flera statliga utredningar och utvärderingar, bland annat som projektledare för Skolverkets båda nationella utvärderingar av förskolan. I boken medverkar flera av landets ledande forskare inom förskolans område: Cecilia Caiman, Bodil Halvars, Mie Josefson, Susanne Kjällander, Robert Lecusay, Monica Nilsson, Sven Persson, Ingegerd Tallberg Broman, Ann-Christine Vallberg Roth och Elisabeth Åsén Nordström
Fler böcker av Gunnar Åsén
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Vad säger forskningen om svensk förskola?
Bokrecensioner » Vad säger forskningen om svensk förskola?
|
|
|
|
|
|
|