Förlagets beskrivning
Denna bok handlar om ärendehandledning till personal som arbetar med barn och vuxna med funktionsnedsättningar som autism, adhd och intellektuell funktionsnedsättning. Ärendehandledning av detta slag skiljer sig från den form av handledning som är vanligast i Sverige, det vill säga processhandledning. Ärendehandledning har en tydligt metodstödjande och utbildande karaktär. Bra ärendehandledning tillför personalen kunskap de tidigare inte haft om metod och om funktionsnedsättningar. I boken diskuteras bland annat: hur handledaren kan stödja personalen i att skapa förhållningssätt som stärker trivsel och utveckling hos verksamhetens huvudpersoner hur handledaren kan stödja en synvända hos personalen hur handledaren kan tillföra den kunskap personalen behöver för att skapa rätt förhållningssätt hur olika svårigheter i denna typ av handledning kan överkommas. Målgruppen för boken är handledare för personal inom skola, vård- och omsorg samt utbildare och studenter på handledarutbildningar
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Ärendehandledning inom skola, vård och omsorg
Bokrecensioner » Ärendehandledning inom skola, vård och omsorg
|
|
|
|
|
|
|