Förlagets beskrivning
I skolans värld börjar man i allt högre utsträckning ifrågasätta om scheman och timplaner ska få styra verksamheten, och man funderar över nya former för organisering av lärandet. I denna bok diskuterar författaren den tidsorganisation som av tradition finns i skolan och presenterar andra, mer flexibla sätt att organisera tiden. Med utgångspunkt i sin egen forskning redogör hon för frågor och slutsatser inom området som kan vara av intresse för alla som arbetar med skola, utbildning och lärande.
Inledningsvis beskrivs några perspektiv på tid utifrån flera discipliners kunskapsintressen. Dessa perspektiv är tänkta att ge läsaren en bas för att kunna förstå hur skolbarn upplever tiden. Därefter presenteras resultat från författarens forskning om skolbarn och tid. Avslutningsvis problematiserar hon några slutsatser och sätter in dem i den verklighet där elever och lärare verkar.
Boken vänder sig till lärare och lärarstuderande, skolledare, skoladministratörer och skolpolitiker samt till andra som är intresserade av nya sätt att organisera lärandet för barn och unga
Fler böcker av Ingrid Westlund
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Elevernas tid och skolans tid
Bokrecensioner » Elevernas tid och skolans tid
|
|
|
|
|
|
|