|
|
Skola och naturvetenskap - - politik, praktik, problematik i belysning av ämnesdidaktisk forskning
Häftad. Studentlitteratur AB 2012-08.
ISBN 9789144081656
|
|
|
Hitta bokens lägsta pris
|
Förlagets beskrivning
Ska no-undervisningen vara integrerad eller ämnesuppdelad? Vad är relationen mellan religion och naturvetenskap? Hur lär man sig att ?läsa? naturen? Är naturvetenskaplig kunskap vacker? Vad lär man sig på vetenskaps- och teknikcentra? Vilken betydelse har språk, bilder och animationer i naturvetenskapligt lärande? Vad är förhållandet mellan vetenskaplig disciplin och skolämne?Ovanstående är exempel på frågor som utreds och diskuteras på vetenskaplig grund i denna antologi. Ur olika forskningsperspektiv och ordnade under fem teman, presenterar 17 yngre forskare, som disputerat vid Nationella forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik (FontD), skolans naturvetenskap utifrån samhällets krav, skolans praktik och dess dilemman.Antologin vänder sig till blivande och verksamma lärare, lärarutbildare, läromedelsförfattare, skolledare, skoladministratörer, rekryterare till högskolan och politiska beslutsfattare samt andra intresserade av naturvetenskaplig utbildning och undervisning
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Skola och naturvetenskap
Bokrecensioner » Skola och naturvetenskap - - politik, praktik, problematik i belysning av ämnesdidaktisk forskning
|
|
|
|
|
|
|