Förlagets beskrivning
I Den evidensbaserade skolan ger en rad pedagogiska forskare en allsidig, ingående belysning av frågan om evidensbasering av undervisningen och evidensbaserad praktik. Boken har både ett internationellt och nationellt perspektiv. Vad menas med evidensbaserad praktik och hur kan vi förstå dess framväxt och genomslag i Sverige? Vilka konsekvenser får evidensforskningen för synen på lärande och undervisning i den svenska skolan? Antologin omfattar sju kapitel och berör två huvudsakliga områden med anknytning till frågan om evidensbasering i skolan och undervisningen: Evidensbaserad praktik som fenomen relaterat till pedagogikämnet och lärarutbildningen. Den verksamma lärarens förhållningssätt till forskning och evidensbaserade studier
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Den evidensbaserade skolan
Bokrecensioner » Den evidensbaserade skolan : Svensk skola i skärningspunkten mellan forskning
|
|
|
|
|
|
|