Vélochef i Europa, 80 lokala recept 17 episka cykelturer

Henrik Orre Henrik Alpers

inbunden. Gawell Förlag 2017-03.
ISBN 9789198383805

Henrik Orre följer upp framgången av sin förra bok (Vélochef, mat för träning och tävling) med att ge sig ut på vägarna igen. Den här gången går turen till fyra destinationer som alla är kända inom cykelvärlden; Mallorca, Girona, Nice och Lombardiet. Henrik Orre, som är kock åt det framgångsrika Team Sky, lagar mat inspirerad av de platser han besöker i boken och som vanligt briljerar han med att ge den en liten extra och oväntad twist. Som tidigare världsmästare med det norska kocklandslaget så visar han att han är en mästare på att sätta smakerna utan att göra det komplicerat. Rena och enkla, både vad gäller råvaror, smaker och tillagning. Modern matlagning för vår tid oavsett om du är elitcyklist eller motionär. Under årets olika säsonger så har Henrik tillsammans med fotograf Patrik Engström och cykeljournalisten Henrik Alpers haft som mål att upptäcka vägarna, människorna, landskapet och städerna genom personliga möten med professionella cyklister och de som arbetar inom cykling. Resultatet är samlat i 80 recept, tillagade i säsong, från våriga rätter på Mallorca och i Girona till sommarfräscht i Nice och mat för höstens stundande kyla och mörker i Lombardiet men också underhållande cykelberättelser, kartor, faktarutor och intervjuer med några av cyklingens stora namn; Geraint Thomas, Elena Cecchini och Christian Meier. En kokbok som är mer än en kokbok, det här är en bok som är ett måste för alla som älskar mat, cykling och livet därtill. Helt i Vélochef's anda.Henrik Orre är kock hos det framgångsrika cykelteamet Team Sky och var tidigare med i norska kocklandslaget med vilka han 2006 vann Culinary World Cup. Henrik's första bok, Vélochef, mat för träning och tävling, har rönt stor framgång och är utgiven i flera länder.Till sin hjälp med cykeltexterna har han haft Henrik Alpers, journalist på norska cykelmagasinet Landevei.Boken är generöst illustrerad med fotografier av patrik Engström som även fotograferade Henrik Orre's första bok

Vélochef i Europa, 80 lokala recept 17 episka cykelturer Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Vélochef i Europa, 80 lokala recept 17 episka cykelturer Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.

Bokrecensioner » Vélochef i Europa, 80 lokala recept 17 episka cykelturer