Bekänn Politisk Färg!

Bekänn Politisk Färg!

Hatem Sabbagh

Häftad. Hatem Sabbagh 2023-06-01.
ISBN 9789198325676

Sverige! Ni har länge talat, men det är ingen som lyssnar. Varje valår går ni man ur huse för att ge er på valaffischerna med bilder på partiledarna. Könsorgan i öra (eller öga), djävulshorn, svansar, högafflar, bockfötter, könsord, hakkors och en varietet av ansiktsbehåring som för tankarna till diktatorer (en specifik mustasch är klart överreppad tillsammans en berömd snedbena). Det är för mig helt obegripligt att partierna envisas med detta. Den enda rimliga förklaringen är att det ökar försäljningen av spritpennor till den grad att skatteintäkterna ger ökade anslag till partierna. Och att jag tycker att det är extremt underhållande, frågan är dock om det är motiverat att kasta så pass mycket pengar i sjön för att jag ska få ett gott skratt. Men, misströsta icke, jag har i flera år hört er skalla, men inte riktigt haft tid att tjäna folket. Dagen är dock kommen. Jag har bestämt mig för att ge tillbaka till samhället. Eller ge och ge. Ni får betala dyrt för detta. Jag omger mig med vin, rökverk och kvinnfolk och det är inte gratis ska Gudarna veta. I sann politikeranda görs det på med- och motborgares bekostnad (för bibehållen röd politisk tråd). Det uppfyller även ett högre syfte. Harmlös polarisering. Varsågod, ett nytt verktyg istället för Twitter. Här kommer partiledarna för riksdagspartierna. Och en bonus (för att sidorna skulle fungera). Hen är inte med för att den är varken älskvärd, avskyvärd eller värd av författare eller illustratör. Eller det bekänner vi inte. Men det var det man ville ha vid en mindre undersökning och det var det, det blidde. Kom ihåg, du ska bekänna politisk färg. Jag å andra sidan bibehåller min grundlagsskyddade rättighet att inte bekänna politisk färg! Det gäller illustratören med, det må så vara att boken avbildar politiker i en demokrati men i mina projekt eller runt hela mitt väsen råder det autokrati. I bokens anda kan du välja att lägga till något eget prefix här (så länge det går mot demokratiska andan). ________krati. Så, gå bananer. Konsten är fri. Rita vad du vill, hur du vill. Klipp ut, rama in. Sätt på kylskåpsdörren. Använd för att indoktrinera dina barn i just din fenomenala ideologi som är lösningen på exakt allt. Köp flera ex och ge bort (mera vin för min del, förr eller senare måste ju någon fylla GW:s skor och det kan ju lika gärna bli jag, det är stora skor att fylla och djup plånbok med, så det behövs). Det är till och med optimerat så att du ska kunna måla på framsidan. Oavsett, mycket nöje önskar författaren (även om det är magstarkt i just detta fall, det mesta som har författats är dessa rader, mer korrekt term är konstmecenat, finansiär, bankir tillika Direktör för detta specifika projekt). Hatem Sabbagh Författare Lägg upp och tagga din konst på sociala medier eller DM:a oss så lägger vi upp det åt dig anonymt om det är så barockt att du föredrar källskydd eller med ett erkännande om du är djupt narcissistisk: TT/TW/FB: @bpfarg IG: @bekannpolitiskfarg

Fler böcker av Hatem Sabbagh

Bekänn Politisk Färg!

Bekänn Politisk Färg! Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.