Från zombie till superchef : praktiskt ledarskap för dig som vill bli en bättre chef

Pia Vingestråhle

Häftad. Forzum Förlag 2016-01-22.
ISBN 9789198162837

Är du en chef som ständigt försöka leva upp till de krav och förväntningar som finns från omgivningen? Är du en chef som springer fort för att möta alla krav och hinna med? Är du omgiven av medarbetare, HR-avdelning, ekonomiavdelning och en chef som ständigt förväntar sig att du ska göra brandkårsutryckning i sista minuten? Denna bok vill ge dig ett alternativ. För det finns en annan väg att gå. Det är möjligt att lämna zombie-stadiet - att sluta styras av omgivningens alla krav - och istället aktivt börja hantera sig själv i rollen som chef. Det är möjligt för dig, även i dagens komplexa situation, att bygga ett ledarskap där att du leder människor på ett bra sätt samtidigt som du trivs och mår bra i rollen som chef. Det är möjligt att själv styra sin roll och att skapa ett ledarskap som du själv och dina medarbetare trivs med. Denna bok ger dig konkreta idéer på hur du kan gå tillväga. Boken lyfter fram ett praktiskt ledarskap A - Ö. Från Zombie till Superchef är en bok som kan läsas från pärm till pärm - alternativt användas som uppslagsbok eller inspirationsbok. Är du är intresserad av att vässa och utveckla ditt ledarskap? Vill du trivas bättre i rollen som chef? Vill du uppfattas som en bättre chef? Då är jag övertygad om att du kommer att ha nytta av denna bok. Pia Vingestråhle är civilekonom med mer än 25 års erfarenhet inom chef- och ledarskap. Pia är utbildad coach och arbetar som ledarskapskonsult och med förändring/verksamhetsutveckling. Hon är även en uppskattad föreläsare och f örfattare till böckerna "Framtidens ledarskap" och "Jag vill ha en bättre chef - Nu!" --------- Recension: Bästa ledarskapstipset: Här vimlar av kloka råd så det är svårt att välja. Ett gott råd handlar om den makt du får som chef. Du är den som sätter lönen, håller utvecklingssamtal och är ytterst ansvarig. Därför finns det ingen anledning att försöka att bevisa att du är chef och att det är du som bestämmer. Alla vet det. Lägg i stället ditt fokus på att hitta nyckeln till varje medarbetare så att du kan leda människor väl. Bästa citatet: "Ge alltid människor en chans att lyckas. Ge dem förtroende. Dina medarbetare är vuxna människor. De kan ta eget ansvar. Utgå alltid från det till dess att motsatsen är bevisad". Bästa med boken: Överskådlig, lätt att ta till sig. Varje råd ligger insorterat i bokstavsordning, under bokstaven M till exempel, ligger ett stycke om mod och så vidare. Fungerar utmärkt som en uppslagsbok och som inspirationsbok. Ur recension av Vision. Se länk: https://vision.se/Yrken/Chef/chefen-i-fokus/arkiv/2016/september/fran-zombie-till-superchef/

Fler böcker av Pia Vingestråhle

Från zombie till superchef

Från zombie till superchef : praktiskt ledarskap för dig som vill bli en bättre chef Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.