Förlagets beskrivning
Om du inte hälsar på din personal på morgonen så hjälper inga mål! Att du trivs på jobbet och känner dig motiverad behöver inte ha något samband med att det går bra för företaget. Lars Hessner förklarar sambanden mellan personalens attityder och en organisations lönsamhet. Hessnermetoden visar att det är mycket viktigare att chefen respekterar sina medarbetare än att hon lyckas förankra mål och visioner.
Boken beskriver dessutom vilken prioriteringsordning som chefen behöver ha i sitt arbete för att skapa resultat. Den är också en uppslagsbok för dig som vill arbeta med medarbetarundersökningar som styrinstrument.
Lars Hessner arbetade med medarbetarundersökningar och ledarskapsfrågor i 26 år. Han gick hastigt bort i augusti 2008.
"I varje möte med Lars Hessner fick jag bekräftat att det grundläggande i allt ledarskap handlar om att visa respekt för sina medarbetare. Det är en tröst att Lars tankar och principer förs vidare i denna bok."
Peter Örn, f d vd Sveriges Radio
"Lasses tio faktorer har varit ett stort pedagogiskt stöd i arbetet med att utveckla chefs- och ledarskapet då de ger möjlighet att fokusera på rätt förändringsbehov. Bokens praktiska inriktning gör också att man inte bara lämnas med en god teori, utan uppmanas till handling."
Marie Hallander-Larsson, personaldirektör Posten AB
Fler böcker av Lars Hessner
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Lönsamt Ledarskap
Bokrecensioner » Lönsamt Ledarskap
|
|
|
|
|
|
|