Förlagets beskrivning
Idéagenten är en handbok i kreativitet och s.k. ”idea management”. Boken lär ut kreativa tekniker för att skapa nya idéer.
Boken innehåller en genomgång av idéarbetets fem faser; behovsdefiniering, idégenerering, idéutveckling och urval, konkretisering och presentation av resultat. I bokens första del diskuteras idéarbetets olika faser och den andra delen är fylld av praktiska metoder för att lyckas i respektive fas.
Boken är en verktygslåda som skall läsas, skrivas i och användas som en kunnig kollega när man som idéagent leder innovationsprocesser. Den riktar sig till framtidens ledare som vill ta en aktiv roll i den kreativa processens alla faser. Författarna driver företaget Idélaboratoriet och anlitas idag flitigt som konlsulter och inspiratörer av många olika företag.
Mjuk pärm, 196 sidor.
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
anon
Book of the month in the leading management magazine CHEF (Betyg 5 av 5)
"The advantages of the book:
A display of how the idea driven company should work. The writing is pedagogical and easy to comprehend. The book is generously filled with exercises and techniques. The different format and design together with descriptions, symbols and colors work as clear signals. A “schoolbook” at it's best.
... and the disadvantages:
This book deserves no minuses. It is altogether too well made for that."
Book review in the leading Swedish leadership magazine CHEF
( Idéagenten)
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Idéagenten
Bokrecensioner » Idéagenten : en handbok i idea management
|
|
|
|
|
|
|