Den som ruvar på hämnd

Den som ruvar på hämnd

Sture Eriksson Catharina Mann

Inbunden. Blue Publishing 2020-08-30.
ISBN 9789189205017

När musiken drar igång sveper han i sig det som är kvar i glaset. Han gör en sista koll i spegeln. Ser bra ut, bara en sista justering, med hårvax rufsar han till håret. Han ställer sig strategiskt och skannar snabbt av dansgolvet." / Ur boken. Den som ruvar på hämnd ... är en spänningsroman som utspelar sig i trakterna kring Vemdalen. I centrum står den tidigare grävande journalisten Henning, som återvänt till hembyn efter en brokig karriär, och hans barndomsvän Kaj, polis med längtan efter pension. Hennings dröm om att komma från hetluften på tidningsredaktionen blir inte som han tänkt sig. När tre män försvinner spårlöst dras Henning och Kaj in i en utredning som innehåller mord, övergrepp, våld och droger. Och som får ett slut som ingen väntat sig. Författarparet Eriksson & Mann är bosatta i Stockholm sedan många år, men har båda starka norrländska rötter. På senare år har de tillsammans drivit ett konsultföretag med inriktning mot organisation och ledarskap. Men under deras många vistelser i Vemdalen växte Idén till att skriva en bok fram, och numera satsar de helhjärtat på skrivandet. Den som ruvar ... är deras debutroman. Sture Eriksson spelade basket på elitnivå som ung, vilket ledde till en yrkeskarriär inom idrottsrörelsen, där han varit projektledare, utredare samt haft olika chefsbefattningar. Han har upplevt maktspel och intriger, men också hur idrotten fostrat och utvecklat ungdomar till världsstjärnor. Länge närde han en dröm om att skriva. Den förverkligades när han i födelsedagspresent fick en skrivarkurs. Catharina Mann är socionom och har arbetat som ledare och strateg inom offentlig förvaltning. Parallellt har hon haft politiska engagemang i region Stockholm. I sitt arbete har hon ofta fått vara ett stöd för människor som hamnat i en ohållbar livssituation. Det har skapat en kunskap om livets glädjeämnen och förgänglighet. Med sin anknytning till Vemdalen har hon följt utvecklingen från fjällby till skidort på nära håll. Som liten flicka hörde hon många historier om folk som sett både tomtar och troll. Och om kvinnor med synsk förmåga, vars åsikter man skulle ta på stort allvar

Den som ruvar på hämnd

Den som ruvar på hämnd Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Den som ruvar på hämnd Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.