100 samtal med Claes : om livet efter döden och om att vara människa

Birgitta Segerblom

Kartonnage. Förlagshuset Siljans Måsar KB 2015-12-23.
ISBN 9789188097255

På två-årsdagen efter att Claes tragiskt lämnat oss genom en motorcykelolycka, kontaktade han mig: - Du är fortfarande kvar i det fysiska livet och jag är på andra sidan. Nu kan jag berätta vad som hände mig! Så börjar min svärson sin berättelse i "100 samtal med Claes"; en bok om liv och död, om hur stort det är att vara människa. Han förmedlar kärleksfullt hopp och tröst inför den största resan. Ingen är ensam och ingen behöver vara rädd. Livet är ett enda flöde, där vår fysiska tillvaro inte är avskild från döden. Vi är alla själar som genomgår en fysisk erfarenhet här på jorden, i grunden är vi andliga varelser som ingår i en större helhet. Vad vi är och vad vi gör med våra liv, påverkar allt i vår livsväg, förklarar han. Med sina ord vill Claes ge tillbaka kraften till dig, och han betonar att din fysiska existens endast är en liten del av livsflödet. Det finns ingen död. Livet är evigt, det tar aldrig slut och vi följs alltid åt. Vi behöver behandla varandra som om vi nu förstår våra högre syften. Birgitta Segerblom är socionom, diakon, terapeut och spiritual healer. Hon arbetar med privata konsultationer och kursverksamhet som coach i personlig och andlig utveckling med bearbetning av känslomässiga mönster och förhållningssätt

Fler böcker av Birgitta Segerblom

Frank Haglund Frank Haglund Hissnade resa bortom tid och rum med nedslag i vårt här och nu - så läsvärd.   (Betyg 5 av 5)

Kanske den andliga bok jag läst som varit mest värdefull utan att den nödvändigtvis skall ses enbart som "andlig" utan för de "nysökande- nyfikna" som har ett öppet sinne kan boken handla om ren upplysning. Claes tar dig med på en hissnade resa i det okända - på "andra sidan" - i det större livet. Har läst en hel del andlig litteratur men här bjuds på många aha upplevelser men också mer detaljerad information om det man hittills bara haft en mer begränsad kunskap om. Claes ger oss dessutom en klarsynt bild utifrån det Större Livets perspektiv på vad som pågår här och nu på vår jord - hur vi kollektivt är på väg mot stup och undergång om vi inte tänker annorlunda - tänker med hjärtats klara kärleksfulla sinne, Vilket knappast är en nyhet för någon men aldrig kanske förr ur det perspektivet. Men vi får också en annan syn på hur det är att vara människa här på jorden.
Man bjuds på många insikter och somliga slår rot och startar processer...
Boken bjuder in läsaren på så många olika plan och vinklar - snabba kast och åkturer bortom tid och rum - man hissnar - mår gott - får kraft att tro på att vi tillsammans kan bromsa girigheten och cynismens framfart.
Boken är så omfattande och svår att här ge en heltäckande bild av så jag kan bara säga - KÖP DEN ELLER LÅNA DEN!!!
Sen är jag som fortlöpande läser "andligt" material och litteratur om/av den samtida anlighetens framkant som i stort sett enbart har engelsktalande författare, så oändligt glad över att vi nu har en Svenska författare som är en så klar kanal för det "större livet" och somsså vist och kompetent ger sin bild av det det Claes förmedlar. Ja gör som du vill - jag läser i vart fall snart om den i väntan på att det förhoppningsvis kommer en uppföljare.
(100 samtal med Claes)

100 samtal med Claes

100 samtal med Claes : om livet efter döden och om att vara människa Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.