Den tidlösa tidens tid

Den tidlösa tidens tid

Eva-Lena Johansson

E-bok. Siljans Måsar Förlag 2013-03-18.
ISBN 9789186799335

Tänk om det är så att du levt många tidigare liv ända från tidernas begynnelse och att dessa liv kanske fortfarande existerar. Det skulle då inte finnas någon tid. I boken "Den tidlösa tidens tid" får du ta del av minnen som väckts till liv från inkarnationer långt långt tillbaka i tiden. Människan går mellan olika liv och existenser i olika världar och tider. Vi går vår väg och möter det fördolda inom oss när vi söker livets träd där allt framträder för vår syn. Det är ett uppvaknande i förståelsen att livet är så mycket mer och större än vi tror när vi betraktar världen omkring oss. Livet är evigt, oändligt och vi står alla på randen till en ny bättre värld dit människor går på olika slingrande stigar. Du möter i boken olika stigar som visar hur en sådan vandring kan upplevas. Bokens många olika kapitel är fristående berättelser som binds ihop med trädet, trädet som ger var och en möjlighet att nå dolda rum, livsträdet som ger dig svaret på vem du är. Den tidlösa tidens tid beskriver min och din historia men vi har olika möjligheter, olika livsvägar. Du, endast du, vet vilken väg som passar din själ. Alla möjliga vägar finns beskrivna i denna bok. Trädet är din port. När du når trädet når du alla tider och alla världar. Du ser då din väg och förnimmer de stigar som du redan trampat på. Din dröm om en bättre värld, din resa in i det fördolda och all vetskap finns gömt i ditt livsträd. "Hon nådde efter många vedermödor sitt träd och där fanns kunskapen om vem hon var. Hon var nu i stånd att nå alla platser som hon glömt. Allt öppnades upp för henne och hon förstod vem hon var. Hon fann i sina gamla glömda liv personligheter, vilka alla var en del av henne. Hon såg även vad som väntade där vid tidens slut och vad som skulle ske, när hon gick över tröskeln till en ny era i jordens historia. Hon såg alla dessa stigar som ledde dit och hon förstod, att när vi alla väl kommit så långt så skulle vi också förstå att vi alla är förenade, att vi alla är ett." Eva-Lena Johansson Eva-Lena är utbildad språklärare och arbetade i 27 år som gymnasielärare i svenska och tyska. Att vara svensklärare innebär bl.a att mycket tid läggs på att förklara hur man skriver en uppsats som ska ha ett logiskt tänkande och ett fylligt resonemang. Boken hon skrev utformades helt annorlunda. Utan att vara uttänkt i förväg fästes orden intuitivt på papperet.Man skulle kunna säga att boken skrev sig själv

Fler böcker av Eva-Lena Johansson

Den tidlösa tidens tid

Den tidlösa tidens tid Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.