Förlagets beskrivning
Forskningen håller på att revolutionera vår förståelse av den mänskliga hjärnan. Behavioristerna uppfattade en gång i tiden hjärnan som en stängd låda, men den lådan står nu öppen - något som kommer att få stora konsekvenser också på det pedagogiska området. När hjärnan får bestämma presenterar den nya neuroforskningen och dess pedagogiska tillämpning inom det som kallas neurodidaktik.
Boken båda författare diskuterar neurodidaktiktens förhållande till de etablerade teoribildningarna inom pedagogiken och till det inom förskola och skola gängse pedagigiska förhållningssättet. De argumentera, skulle man en smula tillspetsat kunna säga, för ingenting mindre än en neurodidaktisk revolution
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
När hjärnan får bestämma
Bokrecensioner » När hjärnan får bestämma : om undervisning och lärande - inflytelserika didaktiska traditioner - nyorienterande neurodidaktik
|
|
|
|
|
|
|