Lilla inspirationsboken om stora saker

Lilla inspirationsboken om stora saker

Göran Adlén

Danskt band. Bladh by Bladh 2010-10.
ISBN 9789186603007

Jag älskar den här boken! Vartenda ord är så bra, tänkvärt, reflekterande och intressant. De får mig att skratta, le och reflektera. - Har jag drabbats av hybris? Får en författare verkligen säga så om sin egen bok? Jo, för i den här boken har jag citerat alla de otroligt kloka, karismatiska människor som har gett mig inspiration och som har fått mig att tänka till. Boken bygger på de viktigaste sjutton lyckas-faktorerna för både arbetet och privatlivet. Och frågar du mig, så tycker jag att det här är den enda bok du behöver för att lyckas i livet. För jag har ju plockat ut det bästa från de bästa. Hoppas du älskar den lika mycket som jag!"

Så här står det på omslagets baksida på LILLA INSPIRATIONSBOKEN OM STORA SAKER skriven av Göran Adlén, en av Sveriges mest eftertraktade föreläsare och inspiratörer. I den här boken får du möta Görans egna inspiratörer. De personer som har gett honom all inspiration. Han har samlat klokskaper från mängder av personer och dessutom får du möta Göran sex absolut viktigaste inspiratörer i livet. Personer som bl a Astrid Lindgren, Buddha och Winston Churchhill. Det är en underhållande, tankeväckande och framför allt väldigt inspirerande bok utan några som helst pekpinnar eller förmaningar.

Den här boken innehåller inte heller några svulstiga coachingråd. Du får inga checklistor över hur du ska göra för att lyckas, utan bara inspiration och tid till reflektion. Boken är skriven utifrån principen "less is more". Allt för att du ska tänka själv och ta dig tid att stanna upp och reflektera.

Boken är formgiven av Carin Adlén (som var nominerad till Svenska Designpriset för Görans tidigare bok "Konsten att bli något utöver det vanliga"). Omslaget på denna tjusiga bok är blindpräglat och folierat på högblankt papper och boken är på 310 sidor och väger nästan 700 gram. En riktig presentbok till dina vänner, kunder, medarbetare eller till dig själv.

OM FÖRFATTAREN:

GÖRAN ADLÉN har under de senaste tio åren varit en av Sveriges mest eftertraktade föreläsare. Han har skrivit tre böcker tidigare. 2009 fick han ett hedersomnämnande på Stora Talarpriset som löd: "Med suveränt grepp om ord, bilder och associationer botaniserar Göran Adlén lustfyllt i de trender och mekanismer som styr och omskapar vår tid. Utan att för en sekund tappa tråden eller förlora skärpa bjuder han i de mest skilda sammanhang och oavsett ämne sin publik på hisnande underhållande aha-upplevelser". I boken LILLA INSPIRATIONSBOKEN OM STORA SAKER avslöjar inspiratören vem som har gett honom all inspiration

Fler böcker av Göran Adlén

Lilla inspirationsboken om stora saker

Lilla inspirationsboken om stora saker Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.