Tips! Jämför butikernas bokpriser och spara pengar!
Bokrecensioner
 
Reklamens makt över medierna   

Reklamens makt över medierna


Gustafsson, Karl Erik

Häftad. SNS Förlag 2005.
ISBN 9789185355037
Hitta bokens lägsta pris







Förlagets beskrivning

Om den växelverkan mellan reklam och medier som skapar massmedier. Framställningen omspänner en lång period av massmedieutveckling, från folkliga dagstidningar och riksspridda veckotidningar på 1800-talet och deras fortsatta popularisering under 1900-talet, via filmens utbredning med hjälp av produktplaceringar under 1900-talets början, radio för den breda publiken från 1960-talet och den internationella televisionen därefter, till dagens MTV-format, gratistidningar och internet.
Det handlar också om vikten av att i denna växelverkan inte skada allmänhetens förtroende för massmedierna, vilket är ett påtagligt problem vid egenreklam, sponsring, produktplacering och andra former av s.k. inbäddad marknadsföring. Även statsmakternas roll i massmedieutvecklingen uppmärksammas.
Karl Erik Gustafsson blev professor emeritus i massmedieekonomi vid Göteborgs universitet 2003 och därefter professor i samma ämne vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping.
(Seelig)



Fler böcker av Gustafsson, Karl Erik

Liknande böcker

Recensioner

Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!



Recensera boken

Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.

Reklamens makt över medierna



Ditt betyg:  1 2 3 4 5

Skriv in en rubrik för din recension (minst 2 ord):



Skriv in din recension i utrymmet nedan (max 1000 ord):



Recensionens språk: 

Ditt namn (Valfritt):



Din e-postadress (visas ej, används endast för verifiering):







Reklamens makt över medierna Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Reklamens makt över medierna Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.







Bokrecensioner » Reklamens makt över medierna
Reklamens makt över medierna
Reklamens makt över medierna
  
Kategorier

Barn & ungdom

Databöcker

Deckare

Ekonomi & affärer

Filosofi & religion

Geografi & geologi

Hem & hushåll

Historia

Hobby & fritid

Kultur

Medicin & hälsa

Naturvetenskap

Psykologi & pedagogik

Samhälle & politik

Skönlitteratur

Språk

Uppslagsverk & ordböcker





Bokrecensioner | Hjälp & support | Om oss


Bokrecensioner Boganmeldelser Bokanmeldelser Kirja-arvostelut Critiques de Livres Buchrezensionen Critica Literaria Book reviews Book reviews Recensioni di Libri Boekrecensies Critica de Libros
Bokrecensioner