Rotfast

Rotfast

Malin Sanglert

Pocket. Bokfabriken 2024-08-08.
ISBN 9789180314305

förrädiskt bra." - Inger Melin, Barometern Det var Haldis fel att hennes lillebror försvann i urskogen. Familjen splittrades, men trots att det är över trettio år sedan kan hennes dominerande far inte lägga det förgångna bakom sig. Haldis har i alla år strävat efter botgöring, och när fadern äntligen flyttar till ett äldreboende hoppas hon på att få en nystart i livet. Hon drömmer om att få flytta in i barndomshemmet som nu står tomt, fastän skogen utanför skrämmer henne. Hon uppehåller sig i huset mot sin fars vilja, och snart gör hon upptäckter som skakar henne in i märgen. Det verkar inte som om hon fått veta hela sanningen om sin mamma, och när hon börjar gräva kryper minnena närmare än någonsin. Kanske är det inte bara Haldis som borde vara rädd för skogen? Rotfast är andra boken i en serie fristående spänningsromaner om arv och familjehemligheter. En suggestiv berättelse förlagd till det svenska inlandet, där höstmörkret är på väg att ta över och de uråldriga träden kastar en olycksbådande skugga över Haldis och hennes barndomshem. Likt Malin Sanglerts succédebut Det andra arvet, som nominerades till Crimetime Award Årets deckardebut och sålt i över 25 000 exemplar, handlar Rotfast om de spår vi lämnar efter oss. MALIN SANGLERT är uppvuxen i Bohuslän, och bor nu på ett småbruk i Norge. Hon är utbildad arkeolog, har arbetat med samlingar på museum och dessutom renoverat flera gamla hus. "Riktigt välskriven och underhållande spänning!" - Kapprakt.se "Romanen är välskriven, originell och hantverksmässigt imponerande, med en kuslig, krypande känsla som inte släpper taget." - Christine Karlsson, BTJ, betyg 4 av 5

Fler böcker av Malin Sanglert

Rotfast

Rotfast Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.