Miljö konst: Tryck här på denna knapp för att stoppa

Linus Reimers-Heidemann

E-bok. Books on Demand 2021-09-06.
ISBN 9789180273374

I en globaliserad vanföreställning som sker bland människor och djur kan man fråga vilket djur som är farligast? Det djur som har kläder på sig med kejsarens nya kläder, och är civilserad nog än det djur som går naken utan kejlsarens nya kläder. Den nakna sanningen är att när alla männen tävlade i olika sportgrenar i OS under antikens Grekland var just helt nakna. Inte enda klädsel hade dessa män. Sedan kom kvinnorna in för att vara jämtställd så att alla skall få den demokrati som Mänskligheten behöver. OS har blivit ett verktyg och redskap för demokrati och en politiska arena. Eurovision Song Contest är ungefär byggd på samma sätt, där de demokratiska enkla regler samt även är en politiska arena. Genom sin nakenhet sprider man lika berättigades rättigheter vidare. Oavsett vad det är rastillbehörigheter, funktionella hinder i handikapp, läggning, eller annat politisk agerande. Våra rättigheter styrs av demokrstiska regelverk, när Adam och Eva var nakna i Edens Lustgård, då Adam tog en tugga från äpplet som Ormen lockande honom med, blev sedan utkastad från Edens Lustgård. Åker man ut till Drottningsholms slott på Lovön, Ekerö, strax utanför Stockholm där vid slottsteatern finns. Då upptäcker man en text i en av byggnadena (på vänster sida om Drottningsholms teatern, om man står framför Drottningsholms teatern), läs och begrunda. Vad hände med detta sedan? Vem är de första människorna på jorden? Hur kom jorden till förutom Big Bang teorin till? Början har ju alltid en början och slutet även det ett slut. Fundera på Hönan och Ägget, vem kom först? Regalskeppet Wasa utanför Beckholmen i Stockholm, den 10 augusti 1628, misslyckade försök att bärga på 1600-talet, glömdes bort. År 1956 lyckades amatörforskaren och ingenjören Anders Franzén, tillsammans med dykaren Per Edvin Fälting, åter fastställa exakta position. Lyftes sedan över vattenytan 24 april 1961

Fler böcker av Linus Reimers-Heidemann

Tomas Tomas Betrakta & Läs   (Betyg 4 av 5)

En rolig på tre språk att betrakta och läsa, bilderna ger en klurig föreställning på vår planet miljöhantering. Däremot verkar författaren mindre känd och författarskapet desto mer nyfiket att veta mer om. När man började läsa boken med en en aning förvåning, men efter att ha bläddrat i boken och fann en lätt läst bok med sköna bilder, fick man en funderade tanke. Dels författaren och innehållet i stort. (Miljö konst: Tryck här på denna knapp för att stoppa)

Miljö konst: Tryck här på denna knapp för att stoppa Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Miljö konst: Tryck här på denna knapp för att stoppa Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.

Bokrecensioner » Miljö konst: Tryck här på denna knapp för att stoppa