Öga för öga, tand för tand

Öga för öga, tand för tand

Christina Larsson Cecilia Sahlström

Inbunden. Word Audio Publishing 2023-03-16.
ISBN 9789180005289

Sektion M är en specialenhet med bas i Göteborg, obegränsade resurser och handplockad expertis inom brottsutredning, skapad för att lösa speciellt komplicerade mord. Till sitt förfogande har denna elitstyrka en specialbyggd buss med labb, obduktionsrum och sovplatser. De stoltserar med en hundraprocentig uppklarningsgrad av sina fall. Men är allt verkligen så perfekt som det verkar? Nora Fellers nystart i Malmö slutade i katastrof. Nu står hon själv anklagad för mordförsök och tvingas förlita sig på kollegan Erika för att rentvå sig från misstankar. Samtidigt hittas en torterad och mördad kennelägare i en park i Malmö. Sektion M, med Charlotte Victorin i spetsen, kallas än en gång till Malmöpolisen för att bistå i utredningen. Men som vanligt har Charlotte en dold agenda Strypsnaran dras allt hårdare åt om justitierådet Ingemar Wallin, när Nora närmar sig sanningen om Sektion M. Högt upp i maktens korridorer tvingas mäktiga män ta obekväma beslut som kan innebära fritt fall, för att rädda sig själva. Upplösningen är brutal med omskakande vändningar och avslöjanden. Det blir en rå och hänsynslös kraftmätning där Nora Feller tvingas agera långt utanför lagen och sina egna principer för att bekämpa de onda krafter som vill förstöra hennes liv. Sanningen som uppdagas visar sig vara mer djävulsk och smärtsam än Nora kunnat föreställa sig. Det finns ingen vinnare och det räcker inte att överleva striden. De mörka krafterna måste tillintetgöras en gång för alla. "Öga för öga, tand för tand" är den avslutande delen i serien om Sektion M. I denna del har den framgångsrika Cecilia Sahlström medverkat som gästförfattare. Christina Larsson, som även skrivit böckerna om kriminalkommissarie Ingrid Bergman, har under sitt författarskap sålt hundratusentals exemplar

Öga för öga, tand för tand

Öga för öga, tand för tand Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Öga för öga, tand för tand Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.