Tips! Jämför butikernas bokpriser och spara pengar!
Bokrecensioner
 
Meningsskapande samtal : en studie om barns meningsskapande med fokus på processer och innehåll relaterat till förskolans praktik   

Meningsskapande samtal : en studie om barns meningsskapande med fokus på processer och innehåll relaterat till förskolans praktik


Ann-Charlott Wank

Häftad. Acta Universitatis Gothoburgensis 2021-03-26.
ISBN 9789179630560
Hitta bokens lägsta pris







Förlagets beskrivning

This thesis aims to contribute to the knowledge of children"s meaning-making by focusing on processes and content in preschool practice. Meaning-making is understood as a situated process that emerges in the mutual interplay of a child"s previous and current experiences and the preschool practice in which the child participates and acts. Content describes what children create meaning about. The study is theoretically grounded in a sociocultural understanding of human development and learning. The methodological approach is based on John Dewey"s non-dualistic pragmatism concerning how meaning is constructed and shared between people who participate in a social practice. The research adopts Dewey"s concept of transaction to study children"s meaning-making as reciprocal, coordinated encounters with their environment. The analysis relies on 20 hours of video observations from two preschool departments in Sweden, which concentrated on communicative interactions between children and preschool teachers in which the participants together focused on a common conversation content and coordinated their verbal actions to develop or deepen the content. The results are interpreted with practical epistemological analysis (PEA), epistemological move analysis (EMA) and Dewey"s concepts of habit and custom. The results show that children"s meaning-making is a multidimensional process in which a child"s individual experiences and knowledge interact with situated scaffolding processes and customs in preschool. Teacher competence is a significant determinant of good conditions for meaning-making communication. When children create meaning in preschool, cognitive linguistic content is in the foreground, often intertwined with socialisation and care. The results suggest that focusing only on the social and cultural environment or on the content offered cannot provide an adequate understanding of children"s learning and meaning-making in preschool; it is also crucial to consider the individual dimension of the child, knowledge of the child"s previous experiences and how these factors interact with the child"s experiences in preschool



Liknande böcker

Recensioner

Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!



Recensera boken

Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.

Meningsskapande samtal



Ditt betyg:  1 2 3 4 5

Skriv in en rubrik för din recension (minst 2 ord):



Skriv in din recension i utrymmet nedan (max 1000 ord):



Recensionens språk: 

Ditt namn (Valfritt):



Din e-postadress (visas ej, används endast för verifiering):







Meningsskapande samtal : en studie om barns meningsskapande med fokus på processer och innehåll relaterat till förskolans praktik Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Meningsskapande samtal : en studie om barns meningsskapande med fokus på processer och innehåll relaterat till förskolans praktik Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.







Bokrecensioner » Meningsskapande samtal : en studie om barns meningsskapande med fokus på processer och innehåll relaterat till förskolans praktik
Meningsskapande samtal : en studie om barns meningsskapande med fokus på processer och innehåll relaterat till förskolans praktik
Meningsskapande samtal : en studie om barns meningsskapande med fokus på processer och innehåll relaterat till förskolans praktik
  
Kategorier

Barn & ungdom

Databöcker

Deckare

Ekonomi & affärer

Filosofi & religion

Geografi & geologi

Hem & hushåll

Historia

Hobby & fritid

Kultur

Medicin & hälsa

Naturvetenskap

Psykologi & pedagogik

Samhälle & politik

Skönlitteratur

Språk

Uppslagsverk & ordböcker





Bokrecensioner | Hjälp & support | Om oss


Bokrecensioner Boganmeldelser Bokanmeldelser Kirja-arvostelut Critiques de Livres Buchrezensionen Critica Literaria Book reviews Book reviews Recensioni di Libri Boekrecensies Critica de Libros
Bokrecensioner