Eskort på liv och död

Eskort på liv och död

Rolf Willard Eliasson

Häftad. BookWill 2021-12-22.
ISBN 9789177399537

Marek är en man som utåt sett lever ett vanligt familjeliv i en välbärgad förstad till Stockholm. Han har en dold agenda där han styr hela sin verksamhet med järnhand och är spindeln i nätet med kontakter runt om i Europa. Därstädes lockar han med hjälp av bulvaner hit flickor till Stockholm med hopp om att de ska få ett välbetalt arbete som modeller inom modebranschen. Anna, Sofiya, Nastasiya och Jolanta är några av dessa flickor som vi får följa i den dolda eskortverksamheten. Istället för seriöst arbete luras de in i en eskortverksamhet på firman "Dream a dream" som omfattas av sex, pengar, glamour, droger och död. Som följeslagare ska de behaga äldre välbemedlade herrar och stå till deras förfogande, för att därmed uppfylla deras intimaste önskningar. Karin blir en dag vittne till ett mord vid Tyska kyrkan i Gamla stan i Stockholm. Mordet visar sig leda till en eskortverksamhet som pågår i innerstaden. Med påverkan av händelsen och dess konsekvenser får vi följa Karin och hennes komplicerade privatliv som gift, med man och ett litet barn. Hon har dessutom ett hemligt kärleksförhållande med Magnus som också är gift och har ett ostabilt förhållande med sin fru Louise. Han har dessutom många kärleksförbindelser som Karin inte har någon aning om, men hans fru har sina misstankar, men hon saknar bevis. Detta är ett drama som utspelar sig i den dolda undre världen, där gemene man inte har vare sig någon insyn eller tillträde till. Detta är en spänningsroman och ett relationsdrama som är något utöver det vanliga. Författaren Rolf Willard Eliasson är född i Ljusdal 1947 och bosatt på Mariaberget på Södermalm i Stockholm. Han har en tidigare bakgrund som vårdadministratör, klinikföreståndare inom sjukvården. Hans tidigare dröm har alltid varit att bli författare, men innan pensioneringen har ingen tid funnits över till detta. Han är son till tidigare chefredaktören vid Svenska Dagbladet Lennart Persson som gick bort tidigare under året i en ålder av 92 år. Han ger här nu ut sin tredje bok. Tidigare har han utkommit med en thriller år 2017 som heter "Vit svepning", samt året därpå gav han ut en diktsamling "Dikter från en yngling som nu blivit vuxen

Fler böcker av Rolf Willard Eliasson

Eskort på liv och död

Eskort på liv och död Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.