Tips! Jämför butikernas bokpriser och spara pengar!
Bokrecensioner
 
Sport management. Del 3, Idrottens marknader och konsumtionskultur   

Sport management. Del 3, Idrottens marknader och konsumtionskultur


Åsa Bäckström Pg Fahlström Bo Carlsson

Häftad. SISU Idrottsböcker 2020-12-28.
ISBN 9789177270782
Hitta bokens lägsta pris







Förlagets beskrivning

Boken är den tredje i en serie om tre böcker om sport management i Sverige. Det är den tredje aktuella boken om sport management på svenska. Det är också den tredje boken som tar utgångspunkt i svenska förhållanden. Idrottens landskap förändras. Två tendenser är särskilt tydliga - professionalisering och kommersialisering. I den här boken tar vi upp hur dessa tendenser, tillsammans med andra samhällsprocesser som urbanisering och starkare miljökrav, påverkar idrottens former och dess arenor. Vi beskriver också hur olika tendenser förändrar yrkesroller inom idrotten och hur idrottens kulturella kontexter uppstår i nya skepnader. Inte minst blir vinstinriktade inslag tydligare, ibland parallellt med att värdesystem förändras. Sport management handlar om att finansiera, planera, organisera, leda, marknadsföra och utvärdera idrott. Sedan femton år tillbaka finns universitetsutbildningar som tar det här kunskaps- och forskningsområdet på största allvar. De flesta författarna i den här boken har varit med och byggt upp dessa utbildningar. De har också forskat och undervisat inom området och på så vis bidragit till fältets expansion och vetenskaplighet såväl i Sverige som internationellt



Fler böcker av författarna

Liknande böcker

Recensioner

Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!



Recensera boken

Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.

Sport management. Del 3, Idrottens marknader och konsumtionskultur



Ditt betyg:  1 2 3 4 5

Skriv in en rubrik för din recension (minst 2 ord):



Skriv in din recension i utrymmet nedan (max 1000 ord):



Recensionens språk: 

Ditt namn (Valfritt):



Din e-postadress (visas ej, används endast för verifiering):







Sport management. Del 3, Idrottens marknader och konsumtionskultur Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Sport management. Del 3, Idrottens marknader och konsumtionskultur Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.







Bokrecensioner » Sport management. Del 3, Idrottens marknader och konsumtionskultur
Sport management. Del 3, Idrottens marknader och konsumtionskultur
Sport management. Del 3, Idrottens marknader och konsumtionskultur
  
Kategorier

Barn & ungdom

Databöcker

Deckare

Ekonomi & affärer

Filosofi & religion

Geografi & geologi

Hem & hushåll

Historia

Hobby & fritid

Kultur

Medicin & hälsa

Naturvetenskap

Psykologi & pedagogik

Samhälle & politik

Skönlitteratur

Språk

Uppslagsverk & ordböcker





Bokrecensioner | Hjälp & support | Om oss


Bokrecensioner Boganmeldelser Bokanmeldelser Kirja-arvostelut Critiques de Livres Buchrezensionen Critica Literaria Book reviews Book reviews Recensioni di Libri Boekrecensies Critica de Libros
Bokrecensioner