Den sovande spionen

Den sovande spionen

Camilla Grebe Paul Leander-Engström

Inbunden. Massolit Förlag 2016-12-30.
ISBN 9789176791431

Pulshöjande aktuell thriller! Grebe & Leander-Engström är tillbaka med en ny spionthriller, med Stockholm i händelsernas centrum. Tom Blixen har återvänt till Sverige efter många år i Ryssland. Han börjar arbeta på kraftbolaget Swekraft och efter ett märkligt möte med en högt uppsatt rysk tjänsteman insjuknar Swekrafts VD i vad som visar sig vara dödlig poloniumförgiftning. Misstankarna riktas omedelbart mot Ryssland. Det som först ser ut att vara ett lönnmord utvecklas snabbt till någonting helt annat, när ett av Sveriges största kärnkraftverk utsätts för ett sabotage. Tom Blixen och den före detta säkerhetspolisen Sonny Hellkvist tar upp jakten på förövaren för att avvärja en internationell konflikt mellan Sverige och Ryssland och stoppa en potentiell kärnkraftskatastrof. Sagt om Den sovande spionen: Min favorit just nu. I den här thrillern får vi några smakprov och författarna lyckas förträffligt med att skrämma upp sina läsare. Ingalill Mosander, Aftonbladet Veckans 5 bästa. Skrämmande verklig thriller om storpolitikhittills allra bästa actionthrillern om Tom Blixen. Lotta Olsson, Dagens Nyheter Rappt om sovande spion...I korta och rappa kapitel trissar författarduon upp stämningen ordentligt i den här spännande thrillern som bjuder på en och annan riktigt intressant och tänkvärd intrigtråd. - Maria Neij, Östgöta Correspondenten Vilken tajming. Den sovande spionen är en medryckande och smart historia. Cecilia Gustavsson, Aftonbladet Det här är en riktigt bra spionthriller och man behöver inte vara ett fan av genren för att fastna direkt på första sidan. - Eva Åström, Expressen tillhör de bästa svenska thrillerförfattarna just nu. Kerstin Bergman, Kristianstadsbladet I en tid då hotet från Ryssland återigen blivit ett samtalsämne, är det intressant att följa den här duon som väver in stormakten i en berättelse om svenskt energiberoende. Vi Läser En riktigt rafflande historia och den ryska björnen bör akta sig för en svensk tiger. Kenneth Gysing, Femina Ett deckarpar i takt med tiden Eskilstuna-Kuriren En trovärdig thriller av en författarduo som tillhör de bästa svenska thrillerförfattarna just nu. - Smålandsposten

Den sovande spionen

Den sovande spionen Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Den sovande spionen Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.