Vem som helst utom Ivy Pocket (Första boken om Ivy Pocket)

Krisp Caleb

E-bok. Modernista 2016-02-08.
ISBN 9789176458815

Första boken i ny underfundig, fantasisprudlande barnboksserie! »Jag kunde inte sluta läsa! Varenda sida var fylld med spänning, mystik och galenskap.« | THE GUARDIAN »Med en lättsammare ton än Lemony Snicket, en mindre skrämmande ton än Neil Gaiman, och en fyndighet som påminner om Roald Dahl slår sig Caleb Krisp in som ett mycket fint tillskott i bokhyllan.« | ANNA BJURSTRÖM, LITTERATURMAGAZINET FRÅGA: Vem kan du lita på om du vill ha en ovärderlig diamant levererad till en snobbig aristokrat? SVAR: Vem som helst... utom Ivy Pocket! Tjänsteflickan Ivy Pocket är en vandrande katastrof, som gång på gång väcker ilska och frustration hos de snobbiga aristokrater hon arbetar för. Men bilden vår hjältinna har av sig själv är en helt annan. Ivy är övertygad om att hon är allmänt underbar, fullkomligt charmerande och extremt begåvad. När Ivy hamnar i Paris, ensam och utfattig, har hon ingen aning om hur hon ska ta sig tillbaka till England. Då blandar sig ödet i och Ivy kallas till en döende hertiginnas sjuksäng. Hon får där i uppdrag att leverera ett magnifikt diamanthalsband (som möjligen har en förbannelse vilande över sig) till Matilda Butterfield på hennes tolvårsdag. Från det ögonblicket och framåt kastas Ivy Pocket in i ett häpnadsväckande äventyr fullt av skurkar, galenskap och missförstånd. CALEB KRISP är pseudonymen för en australisk barnboksförfattare, som fått horder av fans världen över med sin oemotståndligt roliga och fantasifulla serie om den tolvåriga tjänsteflickan Ivy Pocket. Vem som helst utom Ivy Pocket är den första delen i en serie på fyra genomgående illustrerade böcker. I USA och England har Ivy Pocket-böckerna bland annat jämförts med Lemony Snicket och Neil Gaiman. »Världens härligaste bok och den bästa illustrerade boken jag har läst på mycket länge.« | FRIDAS BOKHYLLA »Ivy är en sällsynt sorts berättare - en opålitlig mellanstadieelev - och tack vare det är hon ohyggligt rolig.« | KIRKUS REVIEW »Caleb Krisp är en fantastisk författare. Det är så roligt, skruvat och originellt. Han kan skriva otroligt roliga scener och ändå ge dem en rejält mörk slutknorr.« | BOOKNERDIGANS

Fler böcker av Krisp Caleb

Vem som helst utom Ivy Pocket

Vem som helst utom Ivy Pocket (Första boken om Ivy Pocket) Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.