Förlagets beskrivning
Hennes & Mauritz är ett av efterkrigstidens mest framgångsrika svenska företagsbyggen, i paritet med Tetra Pak och IKEA. Den svenska klädkedjan, som började i blygsam skala 1947 i en liten före detta fiskaffär i Västerås, har nu vuxit till ett globalt miljardföretag med närmare 800 butiker i fjorton länder och snart 40 000 anställda. Vad är hemligheten bakom Erling och Stefan Perssons framgångssaga? I Handelsmännen ges den första sammanhängande bilden av och insynen i ett företag som av många upplevts som slutet. Här berättas historien om entreprenören och affärsgeniet Erling Persson, son till en charkuterist, som mera av en slump hamnade i klädbranschen och snabbt insåg att kläder också är färskvaror och att bara det bästa affärsläget är gott nog. Sonen Stefan exporterade och utvecklade konceptet, anställde egna designers och anlitade superstjärnor i reklamen. Boken bygger på intervjuer med Erling och Stefan Persson och på berättelser av gamla och nya medarbetare. Här görs nedslag i H&M-miljöer över hela världen, från butiker i Europa, kontoret i Hongkong och fabriker i Bangladesh till transitlagret i Hamburg
Fler böcker av Bo Pettersson
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Handelsmännen
Bokrecensioner » Handelsmännen
|
|
|
|
|
|
|