Tips! Jämför butikernas bokpriser och spara pengar!
Bokrecensioner
 
Svensk reklam : annonser, varumärken och marknadskommunikation 1975-2012   

Svensk reklam : annonser, varumärken och marknadskommunikation 1975-2012


Oskar Broberg Marcus Gianneschi Sverker Jonsson

Inbunden. Dialogos Förlag 2016-09-13.
ISBN 9789175042978
Hitta bokens lägsta pris







Förlagets beskrivning

En bok om hur en del av Sveriges ekonomi förändrades under 1900-talets sista årtionden och början på 2000-talet. Utgångspunkt för berättelsen tas i en radikal omvandlingsprocess i gränslandet mellan massmedia och reklam, vilket orienterar vår historieskrivning mot reklammarknadernas moderna historia 1975-2012. Författarna analyserar och beskriver denna omvandlingsprocess i såväl kvantitativa som kvalitativa termer. Även om analysmetoden har varit att beskriva reklampengarnas flöde så kan reklamens förändring även förstås och beskrivas som en kulturell process varumärken som kulturella och ekonomiska fenomen. Varumärkens roll i värdeskapande processer har mycket att bidra till en ekonomisk-historisk förståelse av 1900-talets andra hälft. Genom att titta bortom traditionella medier fångas i boken en större omvandling där reklam i allt mindre omfattning utgörs av tidningsannonser och istället är en del av företagens totala marknadskommunikation. Författarna är forskare vid Handelshögskolan, Göteborgs universitet och Högskolan i Borås



Fler böcker av författarna

Liknande böcker

Recensioner

Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!



Recensera boken

Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.

Svensk reklam



Ditt betyg:  1 2 3 4 5

Skriv in en rubrik för din recension (minst 2 ord):



Skriv in din recension i utrymmet nedan (max 1000 ord):



Recensionens språk: 

Ditt namn (Valfritt):



Din e-postadress (visas ej, används endast för verifiering):







Svensk reklam : annonser, varumärken och marknadskommunikation 1975-2012 Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Svensk reklam : annonser, varumärken och marknadskommunikation 1975-2012 Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.







Bokrecensioner » Svensk reklam : annonser, varumärken och marknadskommunikation 1975-2012
Svensk reklam : annonser, varumärken och marknadskommunikation 1975-2012
Svensk reklam : annonser, varumärken och marknadskommunikation 1975-2012
  
Kategorier

Barn & ungdom

Databöcker

Deckare

Ekonomi & affärer

Filosofi & religion

Geografi & geologi

Hem & hushåll

Historia

Hobby & fritid

Kultur

Medicin & hälsa

Naturvetenskap

Psykologi & pedagogik

Samhälle & politik

Skönlitteratur

Språk

Uppslagsverk & ordböcker





Bokrecensioner | Hjälp & support | Om oss


Bokrecensioner Boganmeldelser Bokanmeldelser Kirja-arvostelut Critiques de Livres Buchrezensionen Critica Literaria Book reviews Book reviews Recensioni di Libri Boekrecensies Critica de Libros
Bokrecensioner