Förlagets beskrivning
Kampen om konsumenternas pengar hårdnar. Barn betraktas numera som en köpstark grupp med stort inflytande över familjens ekonomi. I Sverige har vi ett förbud mot tv-reklam riktad till barn under 12 år, men kanaler som sänder från utlandet, som TV3 och Kanal 5, omfattas inte av barnreklamförbudet. Därför behövs enligt Lena Olsen, professor i civilrätt, en total omorientering av regelverket. I boken ger hon nya perspektiv på barn och reklam och föreslår en ny reglering av marknadsföringen mot bakgrund av FN:s konvention om barnets rättigheter och tvärvetenskapliga perspektiv på marknadsföring.
Lena Olsen är professor i civilrätt vid Uppsala universitet.
Fler böcker av Lena Olsen
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Barnet, marknadsföringen och rätten
Bokrecensioner » Barnet, marknadsföringen och rätten : interdisciplinära perspektiv
|
|
|
|
|
|
|