Tips! Jämför butikernas bokpriser och spara pengar!
Bokrecensioner
 
Miljökommunikation och hållbar utveckling : stärk ditt varumärke och skapa affärsnytta   

Miljökommunikation och hållbar utveckling : stärk ditt varumärke och skapa affärsnytta


Richard Almgren Mattis Bergquist Torbjörn Brorson Peder Jonsson Bengt Littorin Anne Nilsson Sven-Olof Ryding Astrid von Schmeling Inger Strömdahl Cecilia Öfverholm

Inbunden. SIS Förlag 2009-08.
ISBN 9789171626516
Hitta bokens lägsta pris







Förlagets beskrivning

Att kommunicera företags och organisationers arbete med miljö och hållbar utveckling kräver kunskap om grundläggande principer och syften med kommunikationen, bl.a. baserat på förhållanden och förväntningar hos både sändare och mottagare. Med hjälp av denna bok lär du dig att utforma rätt budskap till rätt målgrupp inom området hållbar utveckling och därigenom lägga grunden för en tydlig och trovärdig kommunikation.

Genom att aktivt arbeta med genomtänkt miljökommunikation kan din organisation stärka sitt varumärke och skapa affärsnytta, t.ex. i form av nya kunder och engagerade anställda.

Boken ger dig bl.a. svar på följande frågor:

Vilka kommunikationsvägar kan och bör jag använda?

Hur funderar, agerar och reagerar olika generationer och intressenter?

På vilket sätt kan Global Reporting Initiative (GRI) hjälpa mig i mitt arbete?

Hur påverkas varumärket och vad kan jag göra för att stärka det?

Hur hanterar jag kommunikationen i samband med risker och katastrofer?

Finns det speciell klimatkommunikation och klimatmärkning?

Boken vänder sig till alla som på olika sätt arbetar eller är sändare och mottagare av kommunikation inom områdena miljö och hållbar utveckling.

Författare; Magnus Enell, Richard Almgren, Mattis Bergquist, Torbjörn Brorson, Peder Jonsson, Anne Nilsson, Astrid von Schmeling, Cecilia Öfverholm, Sven-Olof Ryding, Inger Strömdahl, Bengt Littorin



Fler böcker av författarna

Liknande böcker

Recensioner

Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!



Recensera boken

Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.

Miljökommunikation och hållbar utveckling



Ditt betyg:  1 2 3 4 5

Skriv in en rubrik för din recension (minst 2 ord):



Skriv in din recension i utrymmet nedan (max 1000 ord):



Recensionens språk: 

Ditt namn (Valfritt):



Din e-postadress (visas ej, används endast för verifiering):







Miljökommunikation och hållbar utveckling : stärk ditt varumärke och skapa affärsnytta Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Miljökommunikation och hållbar utveckling : stärk ditt varumärke och skapa affärsnytta Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.







Bokrecensioner » Miljökommunikation och hållbar utveckling : stärk ditt varumärke och skapa affärsnytta
Miljökommunikation och hållbar utveckling : stärk ditt varumärke och skapa affärsnytta
Miljökommunikation och hållbar utveckling : stärk ditt varumärke och skapa affärsnytta
  
Kategorier

Barn & ungdom

Databöcker

Deckare

Ekonomi & affärer

Filosofi & religion

Geografi & geologi

Hem & hushåll

Historia

Hobby & fritid

Kultur

Medicin & hälsa

Naturvetenskap

Psykologi & pedagogik

Samhälle & politik

Skönlitteratur

Språk

Uppslagsverk & ordböcker





Bokrecensioner | Hjälp & support | Om oss


Bokrecensioner Boganmeldelser Bokanmeldelser Kirja-arvostelut Critiques de Livres Buchrezensionen Critica Literaria Book reviews Book reviews Recensioni di Libri Boekrecensies Critica de Libros
Bokrecensioner