Tips! Jämför butikernas bokpriser och spara pengar!
Bokrecensioner
 
Promoting student-to-student interactions in mathematics : a study in a multilingual upper secondary classroom   

Promoting student-to-student interactions in mathematics : a study in a multilingual upper secondary classroom


Marie Sjöblom

Häftad. Malmö Högskola 2016-01-28.
ISBN 9789171045720
Hitta bokens lägsta pris







Förlagets beskrivning

How can we promote students to work together with mathematics? In this intervention study, groups of students in a multilingual upper secondary mathematics classroom were promoted to work together to solve mathematical problems instead of doing individual work in textbooks. Different tools were developed in a cyclic process to help students develop their reasoning and communication abilities in mathematics. In the study, focus was on the changes that occurred in the student-tostudent interactions, what caused the changes and what conclusions could be drawn about the complexity concerning interactions in multilingual mathematics classrooms



Fler böcker av Marie Sjöblom

Liknande böcker

Recensioner

Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!



Recensera boken

Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.

Promoting student-to-student interactions in mathematics



Ditt betyg:  1 2 3 4 5

Skriv in en rubrik för din recension (minst 2 ord):



Skriv in din recension i utrymmet nedan (max 1000 ord):



Recensionens språk: 

Ditt namn (Valfritt):



Din e-postadress (visas ej, används endast för verifiering):







Promoting student-to-student interactions in mathematics : a study in a multilingual upper secondary classroom Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Promoting student-to-student interactions in mathematics : a study in a multilingual upper secondary classroom Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.







Bokrecensioner » Promoting student-to-student interactions in mathematics : a study in a multilingual upper secondary classroom
Promoting student-to-student interactions in mathematics : a study in a multilingual upper secondary classroom
Promoting student-to-student interactions in mathematics : a study in a multilingual upper secondary classroom
  
Kategorier

Barn & ungdom

Databöcker

Deckare

Ekonomi & affärer

Filosofi & religion

Geografi & geologi

Hem & hushåll

Historia

Hobby & fritid

Kultur

Medicin & hälsa

Naturvetenskap

Psykologi & pedagogik

Samhälle & politik

Skönlitteratur

Språk

Uppslagsverk & ordböcker





Bokrecensioner | Hjälp & support | Om oss


Bokrecensioner Boganmeldelser Bokanmeldelser Kirja-arvostelut Critiques de Livres Buchrezensionen Critica Literaria Book reviews Book reviews Recensioni di Libri Boekrecensies Critica de Libros
Bokrecensioner