Vår lilla hemlighet : en sann berättelse om det yttersta sveket

TONI MAGUIRE Marie-Louise Skeppholm

Inbunden. Bra Böcker AB 2007.
ISBN 9789170024955

Toni Maguires perfekta barndom med hus på landet, husdjur, en omtänksam mor och charmerande far, gömde ett skräckscenario som nästan tog hennes liv.

När hon var sex år gammal började hennes far att förgripa sig på henne, och sa till henne att det var deras lilla hemlighet. Toni var ändå modig nog att säga vad som skedde till sin mor, eftersom hon var säker på att hon skulle se till så att han slutade. Men istället sa hennes mor till henne att aldrig någonsin prata om det igen, och år av sexuellt utnyttjande följde.

Vid fjorton års ålder blir Toni gravid, och pappan till barnet är hennes egen far. Då berättar hon sin fasansfulla hemlighet igen. Hennes far sätts i fängelse, men själv blir hon förskjuten av vänner, lärare och sin familj. Efter en dåligt utförd abort är hon nära att dö. Tvingad in i en värld av depression och desperation, har Toni bara sig själv att lita till för att kunna bygga upp ett lyckligt liv för sig själv. På ett mirakulöst sätt lyckades hon överleva sin hemska barndom. Detta är hennes egen historia om sin resa och sin triumf.

Anonym Anonym Bra bok   (Betyg 5 av 5)

Jag har läst boken "vår lilla hemlighet" av toni maguire..jag blev väldigt ledsen av boken och började gråta när toni beskrev hur illa behandlad hon blev av sin far för jag tror att ingen kan förstå hur jobbigt hon hade det. Jag beundrar henne för inte många barn hade klarat av det här. Boken var väldigt sorglig och lite otäck men ändå bra och man får en inblick i hur eländigt visa har det och det gör att man blir påmind om hur lyckligt lottad man är, men jag tycker inte att något barn ska utsättas för det här. jaa..vad kan man säga.. det är fruktansvärt att sånt här faktiskt händer i verkligheten och jag hoppas att man någon dag kan stoppa det på något sätt. Sättet som folk behandlade toni när hon blev gravid är oacceltabelt tycker jag för hon var bara ett barn och det var verkligen inte hennes fel att hennes pappa gjorde såhär mot henne och hon borde fått allt stöd när hon blev gravid för hon var bara ett barn..hon var 14 när hon blev gravid..jag är 14 nu och jag kan inte föreställa mig hur det skulle va..men jag tror det skulle va helt fruktansvärt och man behöver verkligen massa kärlek, värme, lycka och framförallt stöd i den här åldern..toni hade inget av det och det skulle iallafall inte jag klara av så ja beundrar henne för att hon var så stark. (Vår lilla hemlighet)

Vår lilla hemlighet

Vår lilla hemlighet : en sann berättelse om det yttersta sveket Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Vår lilla hemlighet : en sann berättelse om det yttersta sveket Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.