Öppna upp, släpp taget - finn livets sanna väsen

Adyashanti

Häftad. Dana Förlag 2019-12-15.
ISBN 9789163977329

I Öppna upp, släpp taget - finn livets sanna väsen lär oss Adyashanti att upptäcka livet så som det verkligen är - vackert, odelbart och ett uttryck för det obestämbara och oändliga. En nyckel är att sluta tro på de tankar som skapar lidande, för ju mer vi ifrågasätter våra slutsatser, desto mer öppnar sig dörren för en allt mer vidsträckt vision hos oss. Så snart vi börjar ändra tankarna vi har om oss själva slutar vi också stå i vägen för oss själva, och då öppnas en dörr till vem och vad vi verkligen är. Då öppnar vi också upp en rymd inom oss där känslor får komma fram på sätt som gör att de inte behöver fortsätta att upprepas om och om igen. Då kan vi sluta kämpa mot livet, släppa vårt motstånd mot det som faktiskt är och bli helt förtroliga med oss själva och allt vad livet bjuder. För att ta oss framåt behöver vi vara beredda att stanna upp. När vi börjar relatera till oss själva utifrån en inre plats av stillhet kan vi också börja relatera till varandra från den platsen. Ju mer vi gör det och ju mer vi släpper taget, desto mer naturligt blir det för vårt medvetande att öppna sig. Då kommer också vårt handlande att präglas av respekt, vishet och kärlek - både gentemot mot oss själva och dem vi har omkring oss, liksom mot hela vår planet. Och på samma sätt som vi i förtröstan lägger huvudet på kudden om natten, eller tryggt vilar hos någon vi älskar, kan vi överlämna oss i tillit till skönheten i vad vi innerst inne är - och finna livets sanna väsen. I boken vänder sig Adyashanti direkt till oss läsare med ett personligt, varmt tilltal och fördjupar sitt budskap från Sann meditation, som Dana Förlag gav ut 2018. OM FÖRFATTAREN Adyashanti kommer från Kalifornien i USA där han bor med sin fru Mukti. Adyashanti hette som ung Steven Gray och började undervisa 1996 på inrådan av sin zenlärare, som han då studerat för under fjorton år. Adyashanti har också bland annat skrivit böckerna "The Way of Liberation", "End of Your World" och "Emptiness Dancing". Han undervisar och håller retreater och kurser både i och utanför USA

Fler böcker av Adyashanti

Öppna upp, släpp taget

Öppna upp, släpp taget - finn livets sanna väsen Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.