Det långa loppet

Det långa loppet

Jeff Kinney

E-bok. Bonnier Carlsen 2017-12-06.
ISBN 9789163884009

Succéserien för både killar och tjejer på mellanstadiet Läsarna älskar Greg och hans dagbok ... förlåt, "loggbok". I den nionde dagboken avslöjar han den osminkade sanningen om familjens bilsemester, den som skulle bli så rolig och mysig för dem alla. Det är inte för inte som bokserien "Dagbok för alla mina fans" är en megasuccé i Sverige och resten av världen.Att hoppa in i bilen och bara dra iväg längs vägarna på semester låter som ett hägrande äventyr för de flesta. Det vill säga om man inte ingår i familjen Heffley ... Resan hinner knappt börja innan problemen tornar upp sig - det ovälkomna besöket av vilda fiskmåsar i bilen är bara en av alla tålamodsprövande situationer som dyker upp längs vägen. Men även den värsta mardröm kan förvandlas till ett spännande äventyr, och denna resa blir ett äventyr som Greg och hans familj sent ska glömma.Böckerna prisas brett för sin träffsäkra humor och särskilt för sin förmåga att fånga in motvilliga unga läsare och göra dem till ivriga sådana. Kul och spännande form där serieteckningar och text tillsammans berättar en historia."En av de mest framgångsrika barnboksserier som någonsin publicerats", enligt The Washington Post. Sedan starten 2007 har böckerna snabbt klättrat på topplistorna och hittills har det internationellt tryckts sammanlagt mer än 150 miljoner exemplar! Det finns även tre spelfilmer som bygger på de tre första böckerna i serien. Sagt om Det långa loppet, bok 9 i bokserien Dagbok för alla mina fans:"Humorn är fantastisk och underhållande .../.../ Det långa loppet är en suverän bok som jag starkt rekommenderar till alla, både barn och vuxna." Oscar Magnusson, 12 år, barnrecensent, Nya Kristinehamns-Posten"... en skrattframkallande berättelse som innehåller lättolkade illustrationer ... Den perfekta boken för att träna och att väcka ett läsintresse hos barn och unga." Emma Linnér, Norra Skåne.se"Jeff Kinneys böcker är roliga och lättlästa. Det långa loppet är den roligaste hittills./ .../ Översättningen av Thomas Grundberg flyter smidigt och fint och inte minst pojkar i mellanstadieåldern kommer att sluka den." Svante Ors, Bibliotekstjänst Illustratör: Jeff Kinney

Fler böcker av Jeff Kinney

Det långa loppet

Det långa loppet Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.