Tams svåra prov

Tams svåra prov

Jo Salmson

E-bok. Bonnier Carlsen 2014-12-16.
ISBN 9789163880773

Tam - tiggarpojken som drakarna väntat på! "Drakriddare" är en ny, hisnande fantasyserie av Jo Salmson - författaren till succéserien "Almandrarnas återkomst". Svartvitt, dramatiskt och rikt illustrerad i mangainspirerad stil av Åsa Ekström. Draken Sky har valt Tam till sin drakdräng trots att han bara är en tiggarpojke. Tam och Sky kan tala med varandra på det gamla sättet, något som Sky bestämt förbjuder honom att berätta för någon. Enligt Sky ska Tam bli den nya drakriddaren, men först måste han klara vinterns stora prov. Bara de andra barnen inte var så elaka mot honom! Tam känner sig mer och mer ensam. Kommer han att klara det stora provet?"Tams svåra prov" är den andra delen i serien "Drakriddare". Läs också "Tam, tiggarpojken". Böckerna ingår i "Mer att läsa". "Bland det mest välskrivna jag läst i år - alla kategorier - är en serie böcker för barn i åldern 6-9 år om drakriddare. Efter att ha högläst JO SALMSONS Tam tiggarpojken (Bonnier Carlsen) för min som blev jag så imponerad att jag själv läste om den /.../ Hela Sverige borde läsa Tam-böckerna. Och är på god väg att göra det. Försäljningssiffrorna har passerat 100 000 exemplar." Jan Gradvall/Dagens Industri"Tiggarpojken Tams fattigdom känns ända in på skinnet." Andreas Palmaer/DN "Vad beträffar lättlästa böcker för barn i börja-läsa-åldern vill jag slå ett extra slag för en ny fantasyserie, "Drakriddare" /.../ en andlöst spännande berättelse". Lena Engkjaer, Kristianstadsbladet "Jo Salmsons nya fantasyserie Drakriddare ger en spänningsfylld läsning och bjuder säkert fantasynovisen på en hel del överraskningar". Kristin Hallberg, SvD Illustratör:Åsa Ekström

Fler böcker av Jo Salmson

Tams svåra prov

Tams svåra prov Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.