Hej igen! Samlade sagor

Hej igen! Samlade sagor

Ulf Nilsson Eva Eriksson

Inbunden. Bonnier Carlsen 2014-04-14.
ISBN 9789163877018

Älskade bilderboksfavoriter med värme och humor I denna lyxiga presentutgåva återfinns hela fjorton av Ulf Nilssons och Eva Erikssons fantastiska bilderböcker. De har arbetat ihop i över trettio år och har gett oss oförglömliga klassiker som bland annat Älskade lilla gris, Lilla syster Kanin, Alla döda små djur och Ensam mullvad på en scen. Njut av det bästa inom svensk bilderbokskonst och upplev kära barndomsminnen igen tillsammans! Först föddes Älskade lilla gris. Och sedan kom Lilla syster Kanin som skuttade runt i fem böcker. Lilla syster Kanin har sedan blivit både dockteater och tecknad film som ofta visas på teve. Och vem minns inte berättelsen om Skånes värsta kråka! Eller United Pigs of America med President Toby i Fem feta cirkusgrisar? Men djärvast av dem alla är ändå brandkapten Tapper i Mössens brandkår som varje morgon klättrar upp i tornet för att spana efter små djur i nöd. Alla döda små djur blev Augustprisnominerad och När vi var ensamma i världen och Ensam mullvad på en scen blev omedelbara succéer och är tidlösa små mästerverk om mod och rädsla. Ulf Nilssons berättelser och Eva Erikssons illustrationer upphör aldrig att överraska med sin värme och humor. Deras sagor besitter en osviklig känsla för hur det är att vara barn och tillsammans har de visat att det går att skildra starka känslor i bilderbokens form. Med sitt lyhörda barnperspektiv levandegör de gång på gång barndomens universum. I Hej igen! ingår följande bilderböcker: Alla döda små djur, Älskade lilla gris, Fem feta cirkusgrisar, Ensam mullvad på en scen, Farmors alla pengar, Den fräcka kråkan, När vi var ensamma i världen, En dag med mössens brandkår, Lilla syster Kanin och alla hennes vänner, Lilla syster Kanin går alldeles vilse, Lilla syster Kanin blir jagad av en räv, Lilla syster Kanin badar i det stora havet, Lilla syster Kanin eller berättelsen om den Feta Näktergalen, Ett litet ingenting (ny). "Man öppnar och häpnar. Så mycket, så bra. Särskilt berättelsen om Lilla syster Kanin som får vara så ensam så mycket med sin storebror eftersom mamma och pappa jämt är ute och jagar morötter /.../ Ett "Äntligen hemma" för dem med mammor och pappor som hela tiden är ute och jagar morötter." Gunilla Brodrej, Expressen

Hej igen! Samlade sagor

Hej igen! Samlade sagor Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Hej igen! Samlade sagor Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.