Förlagets beskrivning
Listan på saker som har potential att påverka förtroendet för en organisation eller en enskild inom organisationen är sannolikt längre i dag än någon gång tidigare i historien. Samtidigt uppger allt fler ledare att just förtroende blivit affärslivets absolut viktigaste valuta. De är medvetna om att när förtroendet för en organisation skadas eller urholkas minskar de kommersiella möjligheterna, oavsett hur konkurrensmässig produkten eller tjänsten är. Trots detta står många resursstarka organisationer, med skickliga och kompetenta ledningar, många gånger helt handfallna den dag de själva utsätts för kritik eller hamnar i en förtroendekris. När skiten träffar fläkten penetrerar de "dödssynder" som leder fram till att företagsledningar ofta inte bara misslyckas med att hantera kritiken, utan ibland till och med lyckas förvärra förtroendeskadan. Boken beskriver också grunderna i den moderna krishantering så att läsaren ska kunna undvika de allra vanligaste misstagen när krisen väl slår till. Boken riktar sig till chefer och andra som bättre vill förstå vilka krafter som en förtroendekris eller ett mediedrev kan frigöra både internt och externt
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
När skiten träffar fläkten. Därför misslyckas även
Bokrecensioner » När skiten träffar fläkten. Därför misslyckas även
|
|
|
|
|
|
|