PbT Bromsar, kaross och chassi

PbT Bromsar, kaross och chassi

Sven Larsson Anders Ohlsson

Häftad. Gleerups Utbildning AB 2022-06-27.
ISBN 9789151108254

PbT är en faktaserie anpassad för Fordons- och transportprogrammets inriktning Personbil. Serien, som tidigare bestod av tre böcker, har reviderats efter de ändringar i kursplanerna som trädde i kraft 2020, och kompletterats med en fjärde bok. Teknikutvecklingen inom fordonsbranschen går snabbt. Det innebär att en bra grundutbildning är en mycket viktig faktor för att framgångsrikt kunna arbeta och utvecklas som fordonstekniker. PbT-serien präglas av att böckerna både förklarar teoretisk basfakta och principer, och beskriver hur modern teknik tillämpas i bilens olika system. Innehållet speglar den senaste personbilstekniken. Bromsar, kaross och chassi är ett omfattande ämnesområde. Bromstekniken byggs samman med allt fler säkerhets- och assistanssystem samt har utökats med elektromagnetisk broms i el- och hybridbilar. Fjädringssystem och styrinrättningar förfinas ständigt. Bilarna förses med allt fler, alltmer avancerade, aktiva säkerhetssystem. Karosser byggs lättare och med allt större krav på passiv säkerhet. Klimatsystem i el- och hybridbilar byggs samman med kylning av högvoltsbatteri och kraftelektroniska kretsar. Fordonsteknikers yrkeskunskap måste följa denna tekniska utveckling. PbT Bromsar, kaross och chassi 2:a uppl. ger en bred introduktion av och detaljkunskaper i modern fordonsteknik. Andra upplagan av boken har uppdaterats efter den senaste teknikutvecklingen på området. Kapitel 20 om aktiv säkerhet har reviderats kraftigt. Även övriga kapitel har uppdaterats eller utökats med nyskrivna avsnitt om bl.a. senaste standarden för märkning av däck, kyl- och värmesystem i elbilar, arbete i AC-system, fjärding och styrinrättning m.m. PbT Bromsar, kaross och chassi, 2:a uppl. kan användas för flera av kurserna på fordons- och transportprogrammets inriktning Personbil, inte minst för kurserna Personbilar - basteknik, Personbilar - chassi och bromsar och Personbilar - service och underhåll 2. Övriga faktaböcker i serien är: • PbT Motor och kraftöverföring, 2:a uppl. • PbT Elsystem, komponenter och nätverksteknik, 2:a uppl • PbT Verkstad, säkerhet och service

PbT Bromsar, kaross och chassi

PbT Bromsar, kaross och chassi Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

PbT Bromsar, kaross och chassi Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.