Galen i dig

Galen i dig

Mhairi McFarlane

Pocket. HarperCollins Nordic 2023-06-12.
ISBN 9789150975628

Harriet Hatley är bröllopsfotograf, men själv tror hon inte på romantik längre. Hon ryggar inför tanken på äktenskap och avskyr chokladfontäner mer än allt annat. Så när hennes pojkvän friar gör hon det enda rätta - gör slut och flyttar ut. Istället hyr hon in sig hos Cal Clarke, som själv har upplevt en riktig bröllopskatastrof. Men med ett ex som vägrar släppa taget och ett annat som beslutat sig för att hämnas upptäcker Harriet snart hur snabbt tillvaron kan rasa samman. Medan hon kämpar för att rädda sin karriär och sitt rykte går Harriet och Cal från rumskompisar till vänner, och det visar sig snart att båda två har hemligheter och erfarenheter som de måste ta itu med. Galen i dig är en ny varm, humoristisk och bitsk romantisk komedi av hyllade Mhairi McFarlane. “Mitt hjärta svämmar alltid över av en ny @MhairiMcF, jag älskar älskar älskar henne, hon är så BRA på att spinna den tunna tråden mellan humor och sorg. Jag läste den här med behållning och - ja! - AVUND.” Marian Keyes “Mhairi McFarlanes röst är klockren - hon får dig att skratta, men även att känna på djupet. Jag avgudar henne.” Sally Thorne “McFarlane är en mästare på att skriva lättsamt om tunga ämnen /…/ Galen i dig är lysande. Det glimrar om precis allting!” Ihyllan.se Mhairi McFarlane föddes i Skottland 1976. Hennes första bok You had me at hello blev en omedelbar succé och sedan dess har hon skrivit en lång rad hyllade romaner, senast Sanningen kommer om natten (2021) och Det kommer aldrig vara över för mig (2019), som nominerades till Adlibrispriset. Galen i dig är hennes åttonde roman. Mhairi bor i Nottingham med sin man och deras katt

Fler böcker av Mhairi McFarlane

Galen i dig

Galen i dig Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.