Förlagets beskrivning
Servicekunskap 1 är ett nyutvecklat läromedel som främst är avsett för gymnasiekursen med samman namn på det nya Försäljnings- och serviceprogrammet. Läromedlet går även utmärkt att använda i andra sammanhang, som inom vuxen- eller internutbildningar. Servicekunskap 1 består av en kombinerad fakta- och uppgiftsbok, både i tryckt och digitalt format, samt en lärarhandledning. Läs mer Pedagogiska tankar Servicekunskap 1 är ett nyutvecklat läromedel som har sin grund i den äldre H2000-serien. Mycket av innehållet är dock omskrivet och uppdaterat. Nya intervjuer har tillkommit, dessutom återfinns centrala begrepp förklarade i marginalen samt en mäng exempel och fördjupningsrutor. Den tidigare "Sälj- och servicepärmen" som låg efter varje kapitel finns nu längst bak i boken, som en helhet, och heter numera "Dokumentation av vår sälj- och servicepolicy". Komponenter i serien - Servicekunskap 1 Fakta och uppgifter - Servicekunskap 1 Fakta och uppgifter Onlinebok - Servicekunskap 1 Lärarhandledning (nedladdningsbar) Upplägg Servicekunskap 1 består av tio kapitel. Varje kapitel inleds med en intresseväckande ingress som följs av ett antal frågor som eleven ska fundera på innan hen tar sig an kapitlet. I själva kapitlet är de centrala begreppen markerade och förklaras i marginalen. I kapitlet finns intervjuer med människor som arbetar i branschen, en mängd fördjupningsrutor och i vissa fall ytterligare reportage. Varje kapitel avslutas med en sammanfattning Sist i kapitlet kommer uppgifterna. Dessa är indelade i tre kategorier (Repetera, Träna, Fördjupa), som dessutom är sorterade efter vilken förmåga som uppgiften tränar samt uppgiftens bedömda svårighetsgrad. Det finns både uppgifter som eleven ska göra enskilt, gruppuppgifter/fältuppgifter samt APL-uppgifter. I slutet av fakta- och uppgiftsboken kommer ett större projekt "Dokumentation av vår sälj- och servicepolicy". Innehåll Innehållet i Servicekunskap 1 motsvarar innehållet i den reviderade kursen till Försäljnings- och serviceprogrammet. Läromedlet består av följande tio kapitel: 1. Att arbeta med försäljning och kundservice 2. Servicemötet 3. Kunskap om kunden - nyckeln till framgång 4. Säljsamtalet 5. Försäljning och service på olika mötesplatser 6. Lagar och regler 7. Ta hand om kunden efter köpet 8. Säkra betalningar inom handeln 9. Skapa hållbar arbetsmiljö inom handel 10. Utvärdera försäljnings- och servicemötet
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Servicekunskap 1 Fakta och uppgifter
Bokrecensioner » Servicekunskap 1 Fakta och uppgifter
|
|
|
|
|
|
|