Förlagets beskrivning
Boken ger kunskap om dokumentation i grundskolan och på gymnasiet utifrån två olika aspekter: den pedagogiska och den juridiska. Den grundläggande tanken är att dokument bör skapas så att de är både pedagogiskt användbara och juridiskt hållbara. Boken förtydligar och fördjupar dokumentationshanteringen i skolan, och kopplar ihop dokumentation, bedömning och betygssättning. Läs mer Skolans dokumentation - ur ett pedagogisk och juridiskt perspektiv innehåller både teori och praktiska exempel, och behandlar följande teman: - Vilka dokument som används i skolan och varför. - Dokumentation i skolan förr och nu. - Juridiska aspekter av dokumentation. - Pedagogiska aspekter av dokumentation. - IUP och åtgärdsprogram som en del av det fortlöpande klassrumsarbetet. - Övrig pedagogisk dokumentation: t.ex. pedagogisk planering och portfolio som kan användas i såväl formativa som summativa bedömningssyften. Boken riktar sig till blivande och yrkesverksamma lärare i grundskolan och på gymnasiet. Om författarna Åsa Hirsh är lektor i pedagogik vid Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping Universitet. Hon undervisar i bedömning på lärarprogrammet och är verksam i forskningsprojekt som på olika sätt rör bedömning och dokumentation
Fler böcker av Åsa Hirsh
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Skolans dokumentation
Bokrecensioner » Skolans dokumentation : ur ett pedagogiskt och juridiskt perspektiv
|
|
|
|
|
|
|