Förlagets beskrivning
I fler yrken än man tror behövs kunskaper i hur man utfrågar och förhör. Hur genomförs förhöret, hur värderar man utsagorna, jämför med andra vittnesmål? Den här pragmatiska handboken går igenom förhörsteknikens grunder och vänder sig främst till blivande och aktiva inom polis, tull, bank, försäkring och migration. Läs mer Att förhöra en person kräver alldeles unika kunskaper. Insikter i beteendevetenskap, kommunikations-processer, juridik och språk blandas med varandra. Du behöver veta vad du vill få ut av förhöret, vad du får och inte får fråga om, hur du ska värdera utsagorna, hur du jämför påståendena med andra parters motsvarande påståenden... I den första delen får du lära dig använda förhörs- och samtalsteknik. Författaren tar avstamp i en spännande deckarhistoria som avbryts och analyseras i teoretiska avsnitt. I den andra delen diskuteras kulturens betydelse för lyckade samtal eller förhör. Alla som i sitt yrke arbetar med förhör, samtal och utredningar har nytta av den här boken: poliser, försäkringstjänstemän, jurister, immigrationshandläggare, säkerhetsvakter och många fler. Det har länge saknats svensk litteratur som på ett pragmatiskt sätt går igenom förhörsteknikens grunder
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Förhörsgrammatik
Bokrecensioner » Förhörsgrammatik : samtalsteknik för att söka sanningen
|
|
|
|
|
|
|