Förlagets beskrivning
Den här boken utforskar butiken som plats för social och kulturell interaktion. Butiken och detaljhandeln står idag inför en rad nya utmaningar som handlar om ökad mobilitet, stordriftsutveckling, etik, mångfald och konsumentinflytande. Butiken har också blivit ett viktigt varumärke där upplevelser betonas alltmer. Vi köper inte längre bara en vara, utan även en upplevelse, en identitet eller en livsstil. Hur skapar butiken mervärde utifrån perspektiv som lokalisering, utformning, personal och kunder? Spelar det någon roll var butiken är placerad och hur blir den tillgänglig för olika grupper?
Läs mer
Butiken - Upplevelse, organisering och plats bidrar med kunskap kring de olika praktiker som möts i fenomenet butik. Läsaren får en god inblick i de ut-maningar som är aktuella idag inom detaljhandeln och retail management som kunskapsområde.
Om författarna
Redaktörer för boken är Lena Eskilsson, fil.dr i kultur-geografi och Cecilia Fredriksson, fil.dr i etnologi. Samtliga författare är verksamma vid Institutionen för Service Management i Helsingborg, Lunds universitet
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Butiken
Bokrecensioner » Butiken : upplevelse, organisation och plats
|
|
|
|
|
|
|